سعيد محمد: مجلس مشوق‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد را محدود نکند

تاریخ انتشار : 1400/12/08

سنندج- ايرنا- دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي به بررسي بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اشاره کرد و گفت: درخواست ما از مجلس اين است که مشوق هاي لازم براي سرمايه گذاري در مناطق آزاد را محدود نکند.

به گزارش ايرنا، سعيد محمد روز يکشنبه در فرودگاه سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق آزاد به معافيت هاي گمرگي و مالياتي شناخته مي شود و جذب سرمايه مي کند که متاسفانه به هر دوي اينها خدشه وارد شده و باز در مجلس به دنبال اين هستند که محدوديت‌هاي بيشتري براي اين مناطق اعمال کنند.

وي با بيان اينکه تلاش کرديم نمايندگان را در اين مورد توجيه کنيم، افزود: خواهش ما اين است که نمايندگان با ديد منطقي و کارشناسي حرکت کنند و گرنه موجب فرار سرمايه به کشورهاي اطراف خواهيم شد.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري -صنعتي و ويژه اقتصادي يادآور شد: ابتداي امسال هفت منطقه آزاد جديد توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف شد اين مناطق را راه اندازي کند و يکي از اين مناطق که ظرفيت بالايي هم دارد، منطقه آزاد بانه و مريوان در کردستان است.

محمد با اشاره به وسعت ۲ هزار هکتاري مناطق آزاد بانه و سه هزار و ۵۰۰ هکتاري اين منطقه در مريوان، اضافه کرد: مرز باشماق يکي از مرزهاي بسيار فعال بوده و هم ترانزيت و حجم تجارت بسيار خوبي دارد.

وي منطقه سيرانبند بانه را نيز داراي امکان توسعه و ارتقا دانست و گفت: به دنبال اين هستيم با ايجاد منطقه آزاد در اين محدوده بتوانيم حجم تجارت را بالاتر ببريم تا به توليد، اشتغالزايي و رونق صادرات کمک کند.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري -صنعتي و ويژه اقتصادي ادامه داد: از سرمايه گذاران داخلي و خارجي به ويژه در عراق دعوت مي کنيم در منطقه آزاد بانه و مريوان سرمايه گذاري کنند، ضمن اينکه جلساتي در اين سفر با آنان خواهيم داشت و آينده خوبي براي منطقه به ويژه بانه و مريوان پيش بيني مي کنيم.

سعيد محمد، دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي امروز به منظور شرکت در آيين آغاز عمليات اجرايي منطقه آزاد تجاري صنعتي بانه و مريوان به کردستان کرده است.

شرکت در نشست شوراي اداري استان کردستان و سفر به شهرستان هاي بانه و مريوان از جمله برنامه هاي سفر ٢ روزه سعيد محمد به کردستان است.​​​​​​

  •