نمايندگان مجلس بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسري تحويل دولت دهند

تاریخ انتشار : 1400/12/16

تهران- ايرنا- رئيس کل بانک مرکزي از نمايندگان مجلس خواست بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را بدون کسري تحويل دولت بدهند.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از بانک مرکزي، «علي صالح آبادي» در حاشيه مراسم غرس درخت در محوطه بانک مرکزي اظهار داشت: در آستانه ورود به سال ۱۴۰۱ هستيم و بودجه کل کشور نيز در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است و ان شالله نمايندگان تلاش کنند بودجه خوب و بدون کسري در سال جديد تحويل دولت بدهند تا بر اساس آن در سال آينده بر متغييرهاي کلان پولي تسلط بيشتري داشته باشيم.

وي با تاکيد بر پيش بيني وضعيت بهتر اقتصادي کشور در سال آينده گفت: کنترل پايه پولي، نقدينگي و تورم  از محورهاي اقتصادي سال آينده کشور است. بر همين مبنا برنامه‌هاي مفصلي براي دستيابي به اين اهداف تدارک ديده شده است و اميدواريم در سال آينده با تلاش مجدانه، اجرا شود. 

رئيس کل بانک مرکزي  همچنين در اين مراسم که به مناسبت  ۱۵ اسفند روز درختکاري برگزار شد، نهالي را در محوطه بانک مرکزي غرس کرد و با تبريک اعياد شعبانيه به هموطنان و کارکنان نظام بانکي و اقتصادي گفت: روز درختکاري نماد سرسبزي، طراوت ،شادابي و زندگي است و اميدواريم در پرتو عنايات ائمه اطهار بتوانيم زندگي سعادتمندانه اي داشته باشيم.

صالح آبادي با ابراز خرسندي از سنت زيباي درختکاري و توفيق کاشت نهالي در محوطه بانک مرکزي گفت: خوشحال  هستيم در بانک مرکزي که يکي از نهادهاي مهم اقتصادي کشور است در جمع همکاران نهالي را غرس کرديم و اميدواريم که در آينده، در حوزه اقتصادي کشور قدم هاي مثبت و موثري را برداريم.