پايان پول‌پاشي بانکي؛ رصد تمامي تسهيلات بانک‌ها در بانک مرکزي

تاریخ انتشار : 1401/01/10

مدير روابط عمومي بانک مرکزي نوشت: هفت فرمان رئيس‌کل بانک مرکزي به مديران‌عامل بانک‌ها، اقدامي مهم در چارچوب برنامه جامع اصلاح و تحول شبکه بانکي کشور است که با گسترده‌تر شدن نظارت‌هاي هوشمند، به پول‌پاشي‌هاي گذشته پايان مي‌دهد.

به گزارش ايبِنا؛ مصطفي قمري‌وفا، مدير روابط عمومي بانک مرکزي در توئيتي با هشتگ انضباط مالي و بهداشت اعتباري نوشت: هدايت هدفمند تسهيلات بانکي براي اشتغال آفريني پايدار و حمايت از افزايش واقعي شرکت‌هاي‌ دانش‌بنيان در دستور کار بانک مرکزي قرار گرفت.

وي افزود: هفت فرمان رئيس‌کل بانک مرکزي به مديران‌عامل بانک‌ها، اقدامي مهم در چارچوب برنامه جامع اصلاح و تحول شبکه بانکي کشور است که با گسترده‌تر شدن نظارت‌هاي هوشمند، به پول‌پاشي‌هاي گذشته پايان مي‌دهد.

src=https://media.ibena.ir/d/2022/03/29/0/82570.jpg

بر اساس اين گزارش؛ پيش از اين علي صالح آبادي رئيس کل بانک مرکزي در ديدار نوروزي با مديران عامل بانک‌ها با تاکيد بر انجام نظارت‌هاي هوشمند بر عملکرد بانکها در سال جديد، هفت فرمان مهم به منظور حمايت از رونق توليد، تسهيل وثايق بانکي در اعطاي تسهيلات خرد به مردم، اشتغال‌آفريني پايدار، حمايت عملي از اقتصاد دانش‌بنيان و رعايت دقيق ضوابط پولي مندرج در برنامه تحول نظام بانکي صادر کرده بود. بر اساس اين هفت فرمان، بانک ها بايد: