تحقق سياست‌هاي سند ملي آمايش سرزمين در افق بودجه کشور

تاریخ انتشار : 1401/02/06

تهران- ايرنا- معاون اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان گفت: سازمان برنامه و بودجه با تمام توان آمادگي دارد تحقق سند ملي آمايش سرزمين  را در افق بودجه کشور محقق سازد.

به گزارش ايرنا از مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري ، نشست تحليل، تبيين، ارائه سند ملي آمايش سرزمين و برنامه هفتم توسعه کشور با حضور سيد حميد رضا پورمحمدي و سيد مهدي پاکذات، مديران و پژوهشگران مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري برگزار شد.

معاون اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان گفت: اکنون زمان دقيق حرکت به سمت تحقق سياست هاي سند ملي آمايش سرزمين است، سازمان برنامه و بودجه با تمام توان آمادگي دارد تحقق سند ملي آمايش سرزمين  را در افق بودجه کشور محقق سازد.

پورمحمدي  با اشاره به  نظام نامه برنامه هفتم توسعه افزود: از اينکه مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده  نگري  توانسته است تا اين حد به فرايندهاي تهيه و تدوين برنامه هفتم در سازمان کمک رساني کند تشکر مي کنم و اميد وارم با تلاش و نگاه نقادي شما حرکت صحيح تر و بهتري در توسعه و پيشرفت کشور اتفاق افتد.

 در ادامه رئيس مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري درباره  اهميت اين جلسه و ارائه سند ملي آمايش سرزمين و همچنين تبيين روند کاري مرکز در تدوين برنامه هفتم توسعه کشور نکاتي را ارائه کرد.

پاکذات افزود: هماهنگي ايجاد شده بين سازمان برنامه و بودجه  و مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري به گونه اي توسعه پيدا کند که همکاران سازمان همواره از حضور يک اتاق فکر پويا، همدل و متعهد در کنار خود احساس آرامش داشته باشند. 

وي اضافه کرد: تمام تلاش مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري  بي ترديد ارائه خدمات پژوهشي با بالاترين کيفيت در کوتاه ترين زمان ممکن  مورد نياز سازمان  است.

 مهرداد کاشف نيز در اين نشست گفت: اصلي ترين اهداف آمايش اين است که بتواند به تدوين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجرايي، تدوين و انطباق اسناد منطقه‌اي، استاني و بخشي، طراحي سازوکارهاي به روزرساني و ترويج در افکار عمومي  بپردازد. 

سرپرست گروه پژوهشي آمايش سرزمين افزود: مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري  و دست‌اندرکاران آمايش به عنوان بازيگر اصلي  بايد ايفاي نقش کنند.

همچنين  گرائي نژاد، سرپرست گروه پژوهشي توسعه امور بخشي و محيط زيست به مطالعات مرکز درباره  برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد، گفت: نظام نامه برنامه هفتم توسعه با استفاده از مطالعات دقيق و علمي و با مشارکت  کارشناسان  آماده مي شود.
گفتني است؛  اين جلسه روز شنبه ۴ ارديبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.