اعلام آمادگي وزارت کار براي راه‌اندازي بانک مردمي تعاون

تاریخ انتشار : 1401/02/10

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي، نظام پولي و بانکي را از ابزارهاي جدي گسترش بخش تعاون دانست و اعلام کرد: آماده عملياتي کردن زيرساخت‌ها براي راه‌اندازي بانک مردمي هستيم.

به گزارش ايبِنا؛‌ مهدي مسکني با حضور در نشست هم انديشي حکمراني اسلامي مرکز ارتباطات دولت و روحانيت که با موضوع «الگوي بانکداري در اقتصاد مردمي» برگزار شد، آماده سازي زيرساخت بانک مردمي را ضروري عنوان کرد.

وي گفت: اصلاح قانون بانکداري نيازمند نگاه ديني است و انديشه‌ اساتيد حوزه ريل‌گذار اقدامات عملي دولت به ويژه در بانکداري اسلامي است.

مسکني با اشاره به وجود ۵۰۰ ميليون حساب بانکي در کشور، گفت: هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان سپرده گذاري در ۶ ميليون حساب متعلق به اشخاص حقوقي است.

وي اعمال ماليات به سود اين سپرده گذاري‌ها را از مصوبات مجلس در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: پيش بيني مي‌شود ماليات اخذ شده که در بودجه سال جاري هم آمده است بين ۳۰ تا ۵۰ هزار ميليارد تومان باشد.

مَسکني تاکيد کرد: بايد کاري کنيم که بخشي از منابع که بازار تزريق مي شود در بخش تعاون سرمايه گذاري شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي يکي از مشکلات حوزه اشتغال را نظام بانکداري دانست که از ابتدا بر پايه مناسبي طراحي نشده است.

وي با تاکيد بر اين که صندوق تعاون را به بانک تبديل کرديم اما خروجي متفاوتي مشاهده نشد، خاطرنشان کرد: شاخص هايي تغيير کرده اما کار مردم تغييري به خود نديده است.