رمز پول ملي بانک مرکزي به زودي به صورت آزمايشي، عملياتي مي شود

تاریخ انتشار : 1401/02/18

رئيس کل بانک مرکزي گفت: رمز پول ملي بانک مرکزي در ماه هاي آتي به صورت آزمايشي، عملياتي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، سومين جلسه همفکري رئيس کل بانک مرکزي با صاحب‌نظران و اساتيد اقتصادي با محوريت رمز پول بانک مرکزي برگزار شد.

صالح‌آبادي با استقبال از نکات مطرح شده توسط صاحبنظران اقتصادي گفت: موضوع رمز پول بانک مرکزي از مدت‌ها قبل در نهاد سياست‌گذار پولي و بانکي مطرح بوده، ليکن در اين دوره کارگروهي متشکل از کارشناسان اقتصادي، فني و نشر اسکناس اين موضوع را تا مرحله عملياتي به صورت آزمايشي به سرانجام رساندند.

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه اولويت بانک مرکزي در اين مقطع اصلاح نظام بانکي در اضلاع سه گانه است، ليکن موضوعات مهم که اکنون در سطح جهان نيز مطرح است از جمله رمز پول ملي از نظر بانک مرکزي دور نمانده و در اين خصوص تصميمات و اقدامات مهمي انجام شده است و در همين راستا طي ماه‌هاي آتي شاهد اجراي آزمايشي اين طرح در برخي مناطق از کشور خواهيم بود.

رئيس شوراي پول و اعتبار با تاکيد بر فرهنگ سازي و آموزش در اين زمينه تصريح کرد: در کنار عملياتي کردن اين طرح به صورت آزمايشي حتماً بايد آموزش‌هاي لازم و فرهنگ‌سازي در اين زمينه توسط کارشناسان انجام گيرد.

صالح‌آبادي بازه زماني آزمايشي بودن اين طرح را ۶ ماه اعلام کرد و گفت: بعد از اين بازه زماني ضمن آسيب‌شناسي موضوع، گزارش اين طرح در اختيار صاحبنظران اقتصادي و بانکي قرار مي‌گيرد تا از نقطه نظرات فرهيختگان در اين حوزه بهره گرفته شود.

در اين جلسه نيز صاحبنظران اقتصادي با بحث و بررسي موضوع رمز پول ملي بانک مرکزي، راهکارهاي پيشنهادي براي اجراي موفق تر اين طرح را مطرح و کارشناسان بانک مرکزي نيز به سوالات و ابهامات مدعوين پاسخ دادند.