اولین سامانه مدیریت جامع دعاوی در نظام بانکی کشور

تاریخ انتشار : 1394/12/17

مشروح خبر


به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، در مراسم رونمایی از این سامانه که 11 اسفندماه سالجاری با حضور مدیران عالی این بانک برگزار شد فرشید فرخ نژاد عضو هیات مدیره با اشاره به نقش مهم حوزه های دعاوی و حقوقی در فعالیت های بانکی،‌ اظهار داشت: بانک های تجاری و بزرگ دنیا در هنگام مذاکرات و تنظیم قراردادهای خود همواره یک بازوی قوی حقوقی را به همراه خود دارند که این امر باعث ایجاد منافع بسیاری برای آنها شده است.
عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه باید از روش های سنتی انجام فرایندها و فعالیت ها عبور کرد، گفت: رونمایی از این سامانه یک نمونه حرکت از روش های سنتی به روش های نوین است.
فرخ نژاد با اشاره به برخی از قابلیت های این سامانه، خاطرنشان ساخت: بهره گیری از این سامانه علاوه بر تسریع در امور، کاهش نیروی انسانی را نیز در پی خواهد داشت.
عضو هیات مدیره در ادامه با اشاره به برخی از دستاوردهای مهم حوزه فناوری اطلاعات بانک رفاه اظهار داشت: بانک رفاه در سال های اخیر دستاوردهای شگرفی در حوزه فن آوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک داشته است. هم اکنون به جرات می توان از بانک رفاه به عنوان یک بانک پیشرو در حوزه بانکداری الکترونیک نام برد. خدمات الکترونیکی که توسط بانک رفاه عرضه می شود بسیار روزآمد و رقابتی است.
گفتنی است کنترل الکترونیکی پرونده های دعاوی و اجرای احکام بانک به صورت متمرکز از طریق ستاد، مشاهده اسکن اوراق قضایی صادره از سوی محاکم و انجام اقدامات قانونی منظم روی آنها، قابلیت گزارشگیری از نحوه پیشرفت پرونده های قضایی، هشدار پیامکی اوقات رسیدگی به پرونده ها، قابلیت رصد لایه های مختلف مدیریتی در حوزه اجرای احکام دعاوی، آرشیو الکترونیکی اسناد مرتبط با پرونده و امکان تنظیم دادخواست ها و شکواییه ها و استفاده از بانک اطلاعات قوانین، برخی از قابلیت های این سامانه به شمار می رود.