ديدار رئيس کل بانک مرکزي با رئيس جمهور منتخب

تاریخ انتشار : 1403/05/03

رئيس کل بانک مرکزي پس از ديدار با رئيس جمهور منتخب، وضعيت بانک مرکزي و همچنين وضعيت ارزي، پولي و بانکي را خدمت وي ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ايبنا، در ادامه ديدار‌هاي مقامات مسئول با رئيس‌جمهور منتخب، رئيس کل بانک مرکزي و وزراي اقتصاد، بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش و رئيس سازمان برنامه و بودجه به صورت جداگانه با مسعود پزشکيان ديدار و گزارشي از حوزه تحت مسئوليت خود ارائه کردند.

 

بنا بر اين گزارش، محمدرضا فرزين، رئيس کل بانک مرکزي پس از ديدار با مسعود پزشکيان رئيس جمهور منتخب، گفت: در اين جلسه تلاش کردم وضعيت بانک مرکزي، وضعيت ارزي، پولي و بانکي را خدمت وي ارائه کنم. پزشکيان نيز در خصوص موضوعات کنوني کشور و وضعيت بانک مرکزي سوالاتي داشت و که من هم پاسخ دادم. بطور کلي اين جلسه با ارزيابي وي در خصوص موضوعات ارزي، پولي و بانکي گذشت.

وي افزود: پزشکيان سوالاتي را مطرح کرد و قرار است جلسات ديگري با تيم اقتصادي وي برگزار شود.

 

در ادامه اين ديدار‌ها بهرام عين اللهي، محمد مهدي اسماعيلي و رضا مراد اسماعيلي ضمن عرض تبريک به مسعود پزشکيان براي پيروزي در انتخابات اخير رياست جمهوري براي وي و دولت چهاردهم آروزي موفقيت کردند. وزاري مربوطه همچنين به ارائه گزارشي از عملکرد خود در وزراتخانه‌هاي بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش پرداختند.

داوود منظور، رئيس سازمان برنامه و بودجه هم پس از ديدار با رييس جمهور منتخب، گفت: با توجه به جابه‌جايي دولت لازم بود که در ارتباط با وضع موجود و مسائلي که قاعدتا در چند ماه آينده دولت با آن مواجه خواهد شد گزارشي را خدمت پزشکيان، ارائه بدهيم. در اين ديدار نيز تيم اقتصادي دولت منتخب حضور داشتند و گزارشي را در خصوص مسائل بودجه جاري کشور، بودجه عمومي و نيز در ارتباط با بودجه هدفمندسازي يارانه‌ها ارائه دادم.

وي درباره موضوعات مطرح در اين ديدار، گفت: در مورد موضوعاتي چون، سياست‌گذاري اقتصادي و مسائل مهمي که به ويژه امروز پيش رو است؛ مانند، خريد تضميني گندم، موضوع هدفمند سازي و پرداخت يارانه‌ها، مسئله بودجه عمومي و در واقع پرداخت‌هاي جاري و تملک بودجه عمومي در اين جلسه مطرح و در باره تصويري که تا پايان سال از اين موارد وجود دارد نيز نکاتي کرديم.

وي افزود: در ادامه پزشکيان سوالاتي در خصوص خريد تضميني گندم و... پرسيدند، که ما هم براي وي توضيح داديم.

منظور در پايان خاطر نشان کرد: ما به عنوان مشاور حتما در خدمت پزشکيان خواهيم بود و قرار بر اين شد؛ در باب مواردي که وي صلاح بدانند، مجددا خدمتشان برسيم.
 

همچنين احسان خاندوزي، وزير اقتصاد پس از ديدار با رييس جمهور منتخب، گفت: جلسه بسيار سازنده‌اي با پزشکيان داشتيم. وزرات اقتصاد با توجه به نقش ويژه‌اي که در بخش‌هاي مختلف اعم از ماليه، خزانه داري و بودجه دارد تا در حوزه‌هايي مانند؛ ماليات، گمرک، تسهيل محيط کسب و کار، برنامه راهبردي ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارت خانه را که پيش از اين آماده کرده بوديم را خدمت دکتر پزشکيان ارائه کرديم.

وي در مورد مسائل مطرح شده در جلسه، افزود: در اين جلسه گزارش عملکرد خودمان را خدمت پزشکيان تقديم کرديم. اينکه آن برنامه در طول اين سه سال تا چه اندازه پيشرفت داشته، خيلي راهبردي است. به اين خاطر گزارش را خدمت وي عرض کرديم تا دستورات لازم را بدهند.

وي تاکيد کرد: براي اينکه آن موارد راهبردي مطرح شده به شکل ويژه توسط کميته معتمد رييس جمهور منتخب تعيين تکليف شود و بر اساس آن تصميم گيري‌ها صورت بگيرد، اين موارد از طرف وي مورد استقبال قرار گرفت. البته او نيز در مقابل برخي از پيشنهادات چند نکته افزودند و بنا شد که در روز‌هاي آينده مستندات تکميلي را خدمت پزشکيان ارسال کنيم.

وزير اقتصاد درباره همکاري با دولت چهاردهم، افزود: وظيفه همه‌ي ما اين است که به دولت چهاردهم در هر سطحي که باشد، کمک کنيم. انشالله دولت منتخب موفق شده و به اهداف خودش برسد.

وي در پايان خاطرنشان داد: بنا شد در خصوص تصميم‌گيري درباره موارد راهبردي، جلسه ديگري با حضور مشاوران اقتصادي پزشکيان برگزار شود.