تناسب برنامه‌هاي همتي با چالش‌هاي اساسي اقتصاد ايران

تاریخ انتشار : 1403/05/28

تهران- ايرنا- يک اقتصاددان با تاکيد بر اينکه وزير پيشنهادي دولت براي وزارت اقتصاد با مسائل کشور آشنايي کامل دارد، گفت: برنامه‌هاي آقاي همتي نشان مي‌دهد که به مسائل اقتصاد کشور به خوبي واقف است؛ در واقع همه مواردي که اقتصاد ايران به آن نياز دارد، در اين برنامه ديده مي‌شود.

به گزارش ايرنا از وزارت اقتصاد، آلبرت بغزيان در خصوص گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر آقاي همتي بهترين گزينه براي تصدي وزارت اقتصاد است، چراکه کشور اکنون در شرايطي نيست که نيروي جديد براي پرورش معرفي شود، بلکه بايد بدنه جوان و تحصيلکرده باشند اما وزير بايد به امور آشنا و کارکشته باشد.

وي بيان کرد: برنامه‌هاي آقاي همتي نشان مي‌دهد که به مسائل اقتصاد کشور به خوبي واقف است، در واقع همه مواردي که اقتصاد ايران به آن نياز دارد، در اين برنامه ديده مي شود. اقتصاد اکنون دچار مشکلات اساسي و ريشه‌اي است که بايد طبق برنامه هايي که آقاي همتي ارائه داده، حل شود.

اين کارشناس مسائل اقتصادي گفت: چند نکته در خصوص برنامه‌هاي آقاي همتي بايد گفته شود، اول اينکه وي بايد برنامه‌هايش را اولويت بندي کند، به عنوان مثال اينکه براي دو سال اول چه برنامه مشخص و براي دو سال دوم چه برنامه‌اي دارد، تا هم مردم هم در جريان ريز برنامه هاي وي باشند و هم قابل اجرا باشد.

بغزيان افزود: مساله بعدي اين است که از نظر توانايي، بدنه وزارت اقتصاد و به خصوص بانک مرکزي براي اجراي اين برنامه آماده است، چراکه وي بيمه مرکزي و بانک مرکزي را اداره کرده و با اين مجموعه‌ها آشنايي کامل دارد، در نتيجه با انتصاب مديران با تجربه کافي مي‌تواند، برنامه‌ها را پيش ببرد.

وي گفت: در عين حال وي به دليل حضور در دو مجموعه بيمه مرکزي و بانک مرکزي قطعا ارتباط خوبي مي‌تواند با اين دو مجموعه براي پيشبرد اهداف تعيين شده براي وزارت اقتصاد داشته باشد.

استاد دانشگاه اضافه کرد: حضور همتي در بيمه مرکزي و بانک مرکزي با توجه به اينکه بايد بانک مرکزي و وزارت اقتصاد در خصوص تصميماتي که گرفته مي‌شود، هماهنگ باشند، در شرايط کنوني بسيار براي وزارت اقتصاد مثبت است.

بغزيان در پايان تاکيد کرد: اکنون زمان پرورش يک وزير جديد نيست در واقع بايد يک وزير کارکشته در راس کار وزارت اقتصاد باشد، که آقاي همتي اين گونه است اما بدنه بايد از جوانان و افراد تحصيلکرده باشد، چراکه ما در اين شرايط امکان فرصت سوزي را نداريم.

​​​​​​​