ابلاغ «دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسکن» به شبکه بانکي

تاریخ انتشار : 1403/06/18

«دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسکن» با هدف کمک به تأمين مالي بخش مسکن ابلاغ شد.

به گزارش ايبنا، «دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسکن» با هدف کمک به تأمين مالي بخش مسکن در مناطق جغرافيايي مشخص از طريق جذب پس‌انداز‌هاي خرد و اعطاي تسهيلات مسکن در آن مناطق پس از تصويب اصلاحيه در هيات عالي بانک مرکزي به شبکه بانکي ابلاغ شد.

اين بانک طي بخشنامه شماره ۱۳۵۲۳۳‏/۰۳ در تاريخ ۱۷ شهريور و پيرو بخشنامه شماره ۲۱۶۱۲۲‏‏‏‏/۹۵ مورخ ۸‏‏‏‏/۷‏‏‏‏/۱۳۹۵ موضوع ابلاغ «دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسکن» و با عنايت به، بند (الف) ماده (۳۷) «قانون بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران» مصوب سال ۱۴۰۲ و بند (الف) ماده (۹) «قانون برنامه هفتم پيشرفت جمهوري اسلامي ايران» مصوب سال ۱۴۰۳، بازنگري «دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسکن» از حيث موارد مزبور در دستور کار بانک مرکزي قرار گرفت و اصلاحات انجام شده در جلسه مورخ ۱۱‏/۵‏/۱۴۰۳ هيأت عالي بانک مرکزي مطرح و تصويب گرديد.

اين دستورالعمل که پيش‌تر مشتمل بر (۱۸) ماده و (۴) تبصره در يکهزار و دويست و بيست و سومين جلسه مورخ ۱۶/۶/۱۳۹۵ شوراي پول و اعتبار به تصويب رسيده بود، با اصلاحاتي در متن در (۱۸) ماده و (۴) تبصره در جلسه فوق‌العاده مورخ ۱۱/۵/۱۴۰۳ هيأت عالي به تصويب رسيد.

بانک‌ها موظفند اصلاحيه دستورالعمل مزبور را به قيد تسريع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامي واحد‌هاي آن بانک‏‏‏‏‏‏‏‏/مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت کافي به عمل آورند. ‏‏‏

 

«دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسکن»