عملکرد بانک پاسارگاد در نيمه اول سال ۱۴۰۳؛ صعود ۲۰ پله اي در رتبه‌بندي ۵۰۰ برند بانکي برتر جهان

تاریخ انتشار : 1403/07/08

بانک پاسارگاد که تنها بانک ايراني حاضر در رتبه‌بندي ۵۰۰ برند برتر بانکي جهان است در شش ماهه اول امسال ۲۰ رتبه در همين رده‌بندي ارتقاء يافت. اين بانک‌ همچنين در رتبه‌بندي بنکر نيز با ۴۳ پله صعود، در جايگاه بي‌سابقه ۱۶۲ جهان و ۱۲ خاورميانه قرار گرفت.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي بانک پاسارگاد، راحله شهرابي، مدير امور حوزه راهبري و روابط عمومي بانک پاسارگاد در تشريح موفقيت‌ها و اقدامات انسان‌دوستانه اين بانک گفت: بانک پاسارگاد که همواره به مسئوليت‌هاي اجتماعي توجه ويژه داشته، در خردادماه سال جاري موفق به کسب تنديس و لوح مسئوليت اجتماعي از کرسي سلامت اجتماعي و توسعه يونسکو شد. کرسي سلامت اجتماعي و توسعه يونسکو پس از بررسي و ارزيابي ۱۰ ساله مسئوليت‌هاي اجتماعي بانک پاسارگاد در حوزه‌ سلامت اجتماعي و آموزش و تأييد عملکرد آن، از بانک پاسارگاد تقدير کرد.

وي در مورد فعاليت‌هاي شش ماه اول بانک در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي افزود: بانک پاسارگاد با درک عميق نياز‌هاي جامعه اتيسم کشور، حمايت‌هاي گسترده‌اي را از ايشان داشته و اقدامات زيربنايي ارزشمندي در راستاي بهبود وضعيت فرزندان طيف اتيسم کشور انجام داده است که از آن جمله مي‌توان به مواردي مانند طرح آگاهي‌بخشي، مرکز مشاوره تلفني (HELP LINE)، چکاپ، بهبود فرآيندي و سيستمي انجمن، سامانه رجيستري و پذيرش آنلاين، طرح چکاپ اتيسم، صدور کارت رجيستري و کيف پول الکترونيک، پرورش مربي، مهارت‌آموزي بزرگسالان، کمک هزينه توانبخشي و آموزش، کمک هزينه دارو، توسعه شبکه شعبه‌ها و نمايندگي‌هاي انجمن، پرداخت‌ هزينه‌هاي درماني بيش از ۱۰۰۰کودک زير ۷ سال مبتلا به اتيسم و... اشاره کرد.

شهرابي در ادامه اقدامات بانک پاسارگاد در حادثه سيل سيستان و بلوچستان را که شامل ساخت خانه‌هاي بهداشت (روستاهاي گواتر، پارک‌شيخان، دمبدف مرادي، بجار بازار و وشنام)، احداث مدارس در روستاهاي سيل‌زده (منطقه کاجو و روستاي تيس) و بهسازي و مرمت زمين‌هاي ورزشي (روستاهاي شوديگ، تلنگ، شاهوک بازار و کوتيرو) بود را تشريح کرد.

امضاي تفاهم‌نامه همکاري با باشگاه دانش‌پژوهان جوان اقدام ديگر بانک پاسارگاد در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي بود که با هدف تعامل و همکاري باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بانک در راستاي حمايت از نخبگان علمي المپياد کشور و کمک به ارتقاء رتبه علمي جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي جهاني و تربيت سرمايه انساني خبره و کارآمد منعقد شد.

مدير امور حوزه راهبري و روابط عمومي بانک پاسارگاد در ادامه افزود: بانک پاسارگاد همچنين به‌عنوان تنها بانک ايراني حاضر در رتبه‌بندي ۵۰۰ برند بانکي برتر جهان در سال ۲۰۲۴ ميلادي، با صعود ۲۰ پله‌اي نسبت به سال گذشته، موفق به کسب رتبه ۲۱۸  از ميان ۵۰۰ برند برتر بانکي جهان(TOP ۵۰۰ Banking Brands) شد. اين بانک در جديد‌ترين رتبه‌بندي بانک‌هاي برتر جهان نيز به‌عنوان تنها بانک ايراني حاضر در فهرست ۱۰۰۰بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۴ از طرف نشريه بنکر، با ۴۳ پله صعود به جايگاه بي‌سابقه ۱۶۲ جهان و ۱۲ خاورميانه دست يافت و در صدر فهرست بالاترين رشد سرمايه لايه يک در سطح خاورميانه درخشيد. علاوه بر اين براساس معيار نرخ بازده سرمايه (ROC) با کسب بازده ۳۳.۷درصدي رتبه دوم خاورميانه و از نظر معيار نرخ بازده دارايي‌ها (ROA) با بازده ۲.۸درصدي رتبه سوم خاورميانه را کسب کرد.

شهرابي ضمن تأکيد بر روند رو به رشد اين بانک افزود: سومين اجلاس ملي برندهاي تأثيرگذار و مديران کارآفرين مقصد بعدي کسب موفقيت بانک پاسارگاد بود و بر اساس ارزيابي‌هاي انجام شده، نشان 5 ستاره مديريت، لوح زرين و تنديس ملي برندهاي تأثيرگذار و مديران کارآفرين به مديرعامل بانک پاسارگاد اهدا گرديد. بانک پاسارگاد در دومين جشنواره ملي حکمت نيز خوش درخشيد و پس از ارزيابي بر اساس معيارهاي تخصصي، نشان ملي حکمت را کسب کرد و از مديرعامل بانک به‌عنوان يکي از رهبران اقتصادي موفق کشور تقدير به عمل آمد.

گفتني است؛ اين روند با کسب تنديس سفير اقتصاد، از اوليـــن مجمع جهاني ديپـلماسي بـرنـد ادامه يافت.