تاریخ انتشار : 1399/08/11
سامانه ارتباطات مردمي بانک مرکزي با حضور رئيس کل بانک مرکزي به صورت رسمي افتتاح شد. به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا) و به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه از امروز سامانه ارتباطات مردمي بانک مرکزي به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز کرده است، گفت: طي دو يا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخي نواقص احتمالي، اين سامانه به طور آزمايشي فعاليت خود را آغاز کرده بود اما طي روز جاري اين سامانه به طور رسمي افتتاح شد. همتي افزود: پيش از اين پاسخگويي و پيگيري درخواست ها و انتقادات مردمي، از طريق ادارات مختلف در بانک مرکزي انجام ميشد؛ اما در حال حاضر اين موارد به صورت متمرکز و با هدف يکپارچهسازي امر پاسخگويي از طريق «سامانه ارتباطات مردمي بانک مرکزي» پيگيري ميشود. عاليترين مقام بانک مرکزي با بيان اينکه سامانه ارتباطات مردمي گامي مهم در گرهگشايي از مشکلات مردم است، گفت: مردم عزيز ميتوانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي يا از طريق شماره تماس ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکي و پولي و ارزي کشور مطرح کنند. اين سامانه مي تواند در رسيدگي سريع تر نسبت به مشکلات مردم موثر باشد. رئيس شوراي پول و اعتبار درباره سازوکار اين سامانه تصريح کرد: برخي از درخواستها و سوالات مردمي توسط کارشناسان اين سامانه پاسخ داده مي شود و در صورت نياز به پيگيري بيشتر، درخواست ها به واحد مربوطه ارجاع ميشود و کد رهگيري به شخص ارائه و از طريق همان کد رهگيري پيگيريهاي لازم بر روي موضوع انجام ميشود. گفتني است، هم اکنون سامانه ارتباطات مردمي بانک مرکزي با شماره ۲۷۰۶ به صورت رسمي کار خود را آغاز کرده است. اين سامانه با ۴۰ اداره تخصصي بانک مرکزي در ارتباط است و از طريق آن درخواستها در کوتاهترين زمان ممکن رسيدگي مي شود. براين اساس، هموطنان ميتوانند هرگونه شکايت، انتقاد، درخواست و پيشنهاد خود درباره بانک مرکزي و شبکه بانکي را از طريق شماره تماس ۲۷۰۶ يا از طريق پرتال سامانه ثبت و رسيدگي به شکايات بانک مرکزي به آدرس https://crm.cbi.ir/ مطرح کنند.