تعامل مطلوب بانک مرکزي با مجلس و قوه قضاييه

تاریخ انتشار : 1399/05/22

نايب رييس مجلس از تعامل مناسب شکل گرفته ميان بانک مرکزي، مجلس و قوه قضاييه براي ساماندهي بازار ارز خبر داد.

علي نيکزاد در گفتگو با ايبِنا با اشاره به تعامل مناسب شکل گرفته ميان بانک مرکزي، مجلس و قوه قضاييه براي ساماندهي بازار ارز، گفت: خوشبختانه بانک مرکزي تعامل مناسبي با مجلس در رابطه با ارايه مستندات و مدارک موجود در خصوص چرايي وضعيت فعلي بازار داشته است.

نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه تاکنون جلسات متعددي براي تسريع در ساماندهي وضعيت بازار ارز برگزار شده است، افزود: اولين جلسه در خصوص ساماندهي ارزي پس از تشکيل کميسيون هاي مجلس از سوي کميسيون اقتصادي با حضور رييس کل بانک مرکزي برگزار شد.

وي با تاکيد بر اينکه شخص رييس مجلس نيز به موضوع ساماندهي ارزي ورود کرده است، تصريح کرد: آمارها و ارقام در خصوص چرايي وضعيت فعلي بازار ارز استخراج شده و عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه عمده دليل وضعيت فعلي شناخته شده است.

اين نماينده مردم در مجلس يازدهم با بيان اينکه با فشار بانک مرکزي، مجلس و همچنين قوه قضاييه بسياري از ارزهاي حاصل از صادرات به خزانه عودت داده شده است، گفت: اکنون نيز با هدف ساماندهي ارزي جلسات اقتصادي ويژه اي هر هفته از طريق متخصصان خارج از مجلس و صاحبنظران داخل مجلس و همچنين کميسيون اقتصادي انجام مي پذيرد تا بتوانيم بازار ارز را تنظيم کنيم.

نايب رييس مجلس ادامه داد: طي بررسي هاي انجام شده اطلاعاتي به قوه قضاييه ارسال شده که طبق آن اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است. نيکزاد با اشاره به اظهارات رييس کل بانک مرکزي در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه پس از ورود قوه قضاييه به موضوع، افزود: بانک مرکزي در اين موضوع تا جايي که اطلاع دارم به خوبي عمل کرده و تعامل مطلوبي نيز با دستگاه هاي مختلف داشته است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه قوه قضاييه همواره راغب به کمک به دولت براي بهبود وضعيت کشور بوده و اکنون نيز با در اختيار قرار دادن اطلاعات مربوط به افرادي که نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه اقدام نکرده بودند، ورود کرده است، تصريح کرد: کاهش قيمت ارز که رخ داده نتيجه تعامل شکل گرفته و ميدان داري مجلس بوده است.