حمله تظاهرکنندگان ملی گرای اوکراین به 2 شعبه بانک های روسی

تاریخ انتشار : 1394/12/02

مشروح خبر


به گزارش آسوشیتدپرس از کی یف، تظاهرکنندگان با سنگ به پنجره های شعبه های آلفا بانک و سبربانک حمله و مبلمان اداری و تجهیزات درون شعبه های آن ها را تخریب کردند.
تظاهرکنندگان همچنین دفترهای شرکت سرمایه گذاری رینات احمدوف ثروتمندترین شهروند اوکراین را غارت کردند.
ماموران پلیس اوکراین برای جلوگیری از این حملات دخالتی نکردند.
این در حالیست که ده ها هزار نفر در کی یف در مراسم گوناگونی در مراسم بزرگداشت کشته شدگان تظاهرات چندماهه در کیف شرکت کردند که منجر به سرنگون شدن ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری هوادار مسکو و فرار وی از این کشور شد.
روز شنبه دومین سالگرد خونین ترین روز این تظاهرات بود که بیش از 50 تن بر اثر اصابت گلوله تک تیراندازان جان خود را از دست دادند.
آسوشیتدپرس نوشت:روسیه پس از سرنگون شدن یانوکوویچ، شبه جزیره کریمه را از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرد و تظاهرات جدایی خواهان روس زبان در مناطق دونسک و لوهانسک اوکراین منجر به درگیری های مسلحانه شد که بیش از 9 هزار قربانی برجاگذاشت.
با اوجگیری تنش های سیاسی در هفته های اخیر در اوکراین، پترو پروشنکو رییس جمهوری این کشور در هفته گذشته از آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر که یک شخصیت اصلی در تظاهرات 2014 بود، خواست به همراه دولتش از مقام خود کناره گیری کند.
اما یاتسنیوک توانست از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد.
پروشنکو در مراسم بزرگداشت یاد کشته شدگان تظاهرات 2014 قول داد که تلاش ها برای محاکمه تک تیراندازانی که تظاهرکنندگان را به قتل رسانده اند، ادامه یابد.