بانک‌ها مجازند ضمانت‌نامه صندوق‌هاي دانش‌بنيان‌ها را بپذيرند

تاریخ انتشار : 1401/04/01

بانک ها مجازند ضمانت‌نامه‌هاي صادرشده توسط صندوق نوآوري و شکوفايي و صندوق‌هاي غيردولتي پژوهش و فن‌آوري را بپذيرند.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، اين بانک تکاليف مرتبط با شبکه بانکي کشور مقرر در «قانون جهش توليد دانش‌بنيان» مصوب جلسه ۱۱ ارديبهشت ماه سال ۱۴۰۱ مجلس شوراي اسلامي را به شبکه بانکي ابلاغ کرد.

بر اين اساس و طبق بند (ب) ماده (۴)، دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (۵) قانون مديريت خدمات کشوري، بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و وابسته به نهادهاي عمومي غيردولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، مجازند در تضامين اعتباري و تضامين مربوط به فرايند ارجاع کار، خريد انواع کالا و ماشين‌آلات، معاملات پيمانکاري، انجام تعهدات، پيش‌پرداخت و حسن انجام کار، ضمانت‌نامه‌هاي صادرشده توسط صندوق نوآوري و شکوفايي و صندوق‌هاي غيردولتي پژوهش و فن‌آوري موضوع ماده (۴۴) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور مصوب ۱‏/۲‏/۱۳۹۴را بپذيرند.

همچنين متن زير به انتهاي بند (ب) ماده (۱۶) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور اضافه مي‌شود:
سرمايه‌گذاري مشترک بانک‌ها و مؤسسات اعتباري با صندوق نوآوري و شکوفايي در طرح‌هاي مصوب شوراي راهبري فن‌آوري‌ها و توليدات دانش‌بنيان از شمول اين بند مستثني شده و به عنوان فعاليت بانکي تلقي مي‌شود. بانک‌ها و صندوق نوآوري مکلف هستند حداکثر پس از هفت سال از تاريخ آغاز سرمايه‌گذاري، نسبت به اتمام سرمايه‌گذاري و خروج اقدام کنند.