بانک‌ها بايد افزايش سرمايه داشته باشند

تاریخ انتشار : 1401/04/08

رئيس کل بانک مرکزي گفت: بانک‌هاي خصوصي و دولتي بايد افزايش سرمايه داشته باشند.

علي صالح آبادي، رئيس کل بانک مرکزي در گفت‌وگو با خبرنگار ايبِنا گفت: بانک‌هاي خصوصي و دولتي بايد افزايش سرمايه داشته باشند. براي بانک‌هاي دولتي با کمک وزارت امور اقتصادي و دارايي که سهامدار اين بانک‌ها هستند، در حال تدارک بسته‌اي به صورت اوراق يا سهام سهل‌البيع و ساير روش‌هاي ديگر جهت ارائه به دولت هستيم که در اختيار اين بانک‌ها بابت مطالبات و افزايش سرمايه آنها قرار گيرد.

وي در خصوص بانک‌هاي خصوصي نيز اضافه کرد: سهامداران بايد افزايش سرمايه را در بانک‌هاي خصوصي انجام دهند، وضعيت سرمايه تک‌تک بانک‌ها و ساير شاخص‌هاي سلامت آنها در کميته اصلاح نظام بانکي که در بانک مرکزي به رياست قائم مقام بانک مرکزي و حضور معاونت‌هاي مختلف بانک از جمله معاونت نظارت بانک مرکزي تشکيل شده، مورد بررسي قرار مي‌گيرد، زيرا در بانک مرکزي در مورد تمام بانک‌ها محاسبه شده است.

رئيس کل بانک مرکزي دراين خصوص يادآور شد: هر شاخصي که از استاندارد لازم برخوردار نباشد و پائين‌تر از آن قرار داشته باشد، از بانک مورد نظر برنامه خواسته مي‌شود و اين برنامه هم در کميته اصلاح نظام بانکي مصوب خواهد شد و بانک موظف است طبق برنامه زمانبندي شده، اقدامات اصلاحي خود را انجام دهد که يکي از آنها هم افزايش سرمايه به حساب مي‌آيد که به جد در حال دنبال شدن است.