آغاز عرضه ارز از طريق سامانه برخط بازار متشکل ارزي

تاریخ انتشار : 1401/08/14

به گزارش ايبِنا؛ بانک مرکزي با صدور بخشنانه اي اعلام کرد: به منظور تسهيل فروش ارز به مردم و جلوگيري از اتلاف وقت متقاضيان خريد ارز و پيرو اطلاعيه هاي بازار متشکل معاملات ارزي، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ صرافي هاي عضو بازار متشکل معاملات ارزي، مي بايست متقاضياني را که از طريق سامانه برخط بازار غير متشکل معاملات ارزي به نشاني my.ice.ir معرفي شده اند در اولويت فروش ارز قرار داده و  متعهد به ارائه خدمت در زمان مقرر باشند.

بانک مرکزي بر اساس اين بخشنامه، تمامي صرافي‌هاي عضو بازار متشکل ارزي را همچنين موظف کرد تا ساير مراجعين حضوري را جهت خريد ارز، به سامانه مذکور راهنمايي کنند.

در همين راستا بازار متشکل ارزي نيز با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد: سامانه برخط بازار متشکل ارز ايران به منظور تسهيل فرآيند خريد ارز اشخاص حقيقي و صرفه جويي در وقت متقاضيان، طراحي شده است و متقاضيان خريد ارز پس از ورود به سامانه، اطلاعات هويتي و درخواست خريد خود را ثبت مي نمايد.



براين اساس، در صورت احراز صلاحيت براي خريد ارز براساس مقررات بانک مرکزي، سامانه فهرستي از نزديکترين شرکت‌هاي صرافي را نمايش داده و پس از انتخاب يک صرافي توسط متقاضي، اطلاعات درخواست براي صرافي متخب ارسال مي‌شود و در صورت تاييد صرافي، پيامکي حاوي اطلاعات صرافي و تاريخ و ساعت براي مراجعه متقاضي ارسال مي‌شود.

در اين صورت، متقاضي مي‌تواند با به همراه داشتن کارت ملي در زمان تعيين شده به صرافي مراجعه و ارز مورد نياز خود را خريداري کند.

براساس اطلاعيه بازار متشکل ارزي در حال حاضر فقط امکان درخواست ارز مسافرتي و ساير از طريق اين سامانه فراهم شده است اما در آينده نزديک با همکاري بانک مرکزي و ساير نهاد هاي مربوط امکان درخواست ارز براي ساير مصارف مطابق مقررات بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران از طريق اين سامانه فراهم خواهد شد.

اين سامانه روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت  ۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰ و روزهاي پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰۰ تا ۱۶:۰۰ پاسخگوي متقاضيان خواهد بود.