دارايي خارجي نظام بانکي ۸۴۵ هزار ميليارد تومان در ۳ماهه نخست ۱۴۰۱

تاریخ انتشار : 1401/10/04

تهران- ايرنا- خالص دارايي خارجي نظام بانکي در ۳ ماهه نخست امسال برابر ۸۴۵ هزار ميليارد تومان بود و نسبت به اسفند سال قبل از آن ۰.۲ درصد رشد داشت.

به گزارش ايرنا، بررسي آمارها نشان مي‌دهد خالص دارايي‌هاي خارجي سيستم بانکي در سه ماهه نخست امسال برابر ۸۴۵ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان بود که از اين ميزان ۵۴۵ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان آن دارايي خارجي بانک مرکزي و ۳۰۰ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان خالص دارايي خارجي بانک‌هاست.

بر اساس اين گزارش دارايي خارجي سيستم بانکي در سه‌ماهه ابتدايي امسال در مقايسه با اسفند سال گذشته ۰.۲ درصد رشد داشت. همچنين دارايي خارجي بانک مرکزي در سه‌ماهه نخست نسبت به اسفند سال گذشته ۴.۱ درصد کاهش داشت و در مقابل اين شاخص براي بانک‌ها ۹.۱ درصد رشد داشت.

بررسي آمار بانک مرکزي حاکي از اين است که دارايي خارجي سيستم بانکي در سال گذشته ۶۶۶ هزار و ۹۹۰ ميليارد تومان بود که ۱۸۷ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان مربوط به بانک‌ها و ۴۷۰ هزار و ۹۰۹ ميليارد تومان مربوط به بانک مرکزي بوده است.

مطابق آمار بانک مرکزي خالص دارايي خارجي سيستم بانکي در چهار سال گذشته همواره افزايش يافته است.

بر اين اساس خاص دارايي در سال گذشته ۸۴۳ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان، سال ۱۳۹۹ برابر ۵۸۷ هزار و ۷۵۰ ميليارد تومان و سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ به ترتيب برابر ۴۶۳ هزار و ۲۳۰ ميليارد تومان و ۳۲۵ هزار و ۲۶۰ ميليارد تومان بود.