ممنوعیت عضویت مدیران در هیات مدیره بیش از یک شرکت بانک سپه اجرایی شد

تاریخ انتشار : 1395/04/27

مشروح خبر


به گزارش ایرنا، «محمدکاظم چقازردی» مدیرعامل بانک سپه به تازگی ممنوعیت عضویت مدیران در هیات مدیره بیش از یک شرکت را برای این بانک و شرکت های تابعه آن اعم از واحدهای بانک و شرکت گروه سرمایه گذاری امید ابلاغ کرد.
این تصمیم بر اساس قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت گرفته شده است که 20 اردیبهشت امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
بر اساس این قانون، «هیچ فردی نمی تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که همه یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسه های عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود».
با این قانون، همه اعضای کنونی هیات مدیره که مشمول شرایط فوق بوده اند از عضویت در شرکت های یادشده استعفا داده اند و مراتب سیر مراحل قانونی و ثبتی خود را طی می کنند.

** اهدای سهام بانک پاسارگاد به نفرات برتر آزمون سراسری
بانک پاسارگاد باهدف ارج نهادن به تلاش و شایستگی نفرات برتر آزمون سراسری، برای نهمین سال متوالی به نفرات اول، دوم و سوم، همه گروه آزمایشی سهام بانک پاسارگاد اهدا می کند؛ همچنین برگزیدگان تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه تحصیل دهند، مبلغی به طور ماهانه به حساب آنان واریز می شود.
براساس اعلام روابط عمومی بانک پاسارگاد، از سال 1387 این بانک اقدام به تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری کرده است و هم اکنون برترین های کنکور سراسری سال های گذشته در مقاطع بالاتر نیز تحت حمایت بانک پاسارگاد هستند.

** پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک در اولویت برنامه بانک صادرات
پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک که می تواند منجر به ایجاد اشتغال پیشرو در اقتصاد شود، در اولویت بانک صادرات ایران قرار گرفت.
این بانک باهدف همراهی با برنامه اصلاح نظام بانکی و افزایش تولیدات داخلی، کاهش مطالبات، افزایش سرعت گردش منابع و بهبود وضعیت سرمایه، تخصیص بهینه و موثر منابع به واحدهای اقتصادی و نیز تبدیل منابع راکد به مولد را در اولویت قرار داده است و در این زمینه، پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک که منجر به افزایش اشتغال می گردد را عملیاتی خواهد کرد.
بر این اساس، اصلاح ساختارهای لازم باهدف افزایش انضباط، سلامت و شفافیت مالی و اداری و پیاده سازی حاکمیت شرکتی در دستور کار این بانک قرار گرفته است.