بانک جهانی با کمک 50 میلیون دلاری به یمن موافقت کرد

تاریخ انتشار : 1395/04/30

مشروح خبر


به گزارش پایگاه خبری الیمن العربی، این شورا با صدور بیانیه ای افزود: این کمک در راستای راهبرد جدید بانک درباره یمن است که شورای مدیران اجرایی آن را با محوریت تقویت قدرت وپایداری یمن وحفظ توان ملی این کشور جهت خدمات رسانی تا پس از پایان بحران تصویب کرد.
این بیانیه افزود: راهبرد جدید بانک نسبت به یمن طی دو سال آینده بر اساس مقابله با اثار بحران ها ودلایل آن، تشویق ثبات به عنوان شرط ضروری بازسازی و کار با شریکان برای حفظ خدمات رسانی به میلیون ها یمنی از طریق تضمین قدرت خدمات رسان طی این مدت سخت است.
اسعد علم مدیر دفتر مصر، یمن وجیبوتی بانک جهانی گفت: بانک در تلاش برای ایجاد راههای جدید حمایت از یمنی ها در این بحران مداوم از طریق مشارکت با طرح های توسعه ای سازمان ملل است .
وی افزود: این کمک موسسات محلی و60 هزار خانوار یمنی را تحت پوشش قرار می دهد وخدمات اساسی مانند آب وجاده در اختیار 380 هزار یمنی که یک سوم آن ها را زنان وجوانان تشکیل می دهند در مناطق درگیر قرار می دهد.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی به خصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد .نتیجه این تجاوز چیزی جز کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار نفر و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر و همچنین نابود کردن بیشتر زیرساخت های یمن نبوده است .
در اثر این حملات بیش از 80 درصد موسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در اثر محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی به سر می برند.