اختصاص 160 هزار میلیارد ریال به واحدهای اقتصادی نیمه تمام

تاریخ انتشار : 1395/05/05

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی الله سیف در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با اعلام اینکه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در اولویت تخصیص تسهیلات بانکی قرار دارند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، عزم جدی برای بازگرداندن واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط به چرخه فعالیت را داریم چرا که به نقش تاثیرگذار واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط در بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال واقف هستیم.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری بانک ها با واحدهای اقتصادی در ارائه تسهیلات بانکی افزود: البته از سویی نیز باید اعتمادسازی لازم صورت گرفته و بانک ها مطمئن شوند که تسهیلات پرداخت شده به واحدهای اقتصادی قابل برگشت است.
سیف همچنین تقویت اشتراک نظر بین بانک ها و کارگروه رفع موانع تولید را در توسعه اقتصادی ضروری دانست.
وی همچنین از رشد 44 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای اقتصادی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که باید زیرساخت های لازم برای عمل به اقتصاد مقاومتی مهیا شود، افزود: امیداست با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه بتوان چرخه اقتصادی کشور را شکوفا ساخت.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه این جلسه با انتقاد از موانع موجود در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای اقتصادی گفت: بانک ها آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای اقتصادی را دارند ولی متاسفانه برخی ضوابط مانع از ارائه این تسهیلات می شود.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه برخی از فعالان اقتصادی مشکلات خود را با رئیس کل بانک مرکزی و استانداری آذربایجان غربی مطرح کردند.