افزايش سقف تسهيلات خرد به ۳۰۰ ميليون تومان

تاریخ انتشار : 1402/03/29

تهران- ايرنا- بانک مرکزي در بخشنامه‌اي به شبکه بانکي، حداکثر مجموع اصل تسهيلات خرد قابل پرداخت به هر مشتري در هر مؤسسه اعتباري را به ۳۰۰ ميليون تومان افزايش داد.

به گزارش ايرنا از بانک مرکزي، اين بانک در بخشنامه‌اي به شبکه بانکي دستورالعمل اجرايي اعطاي تسهيلات خرد را ابلاغ کرد در اين بخشنامه آمده است، از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل، بانک ها و مؤسسات اعتباري موظف هستند، تسهيلات خرد اعطايي را بر اساس شرايط، امتياز اعتباري، رتبه اعتباري داخلي و سقف اعتبار مشتري در قالب قراردادهاي فروش اقساطي، اجاره به شرط تمليک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتري پرداخت نمايد.

در اين بخشنامه همچنين آمده است: اعطاي تسهيلات در قالب «کارت اعتباري مرابحه» تا سقف حداکثر سيصد ميليون تومان (۳۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال) در سطح تمامي مؤسسات اعتباري، به هر شخص متقاضي واجد شرايط در چهارچوب ضوابط مربوط مجاز بوده و در سقف تسهيلات خرد به متقاضي در هر مؤسسه محسوب مي‌شود.

در مواردي نيز که مشتري قبلاً تسهيلات خرد از مؤسسه اعتباري دريافت کرده است، مبناي محاسبه مابه‌التفاوت قابل پرداخت به وي تا سقف مقرر در اين دستورالعمل، سهم اصل باقي مانده از مانده بدهي است.

دستورالعمل اجرايي اعطاي تسهيلات خرد

دستورالعمل کارت مرابحه