200 واحد تولیدی بوشهر برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند

تاریخ انتشار : 1395/06/14

مشروح خبر


به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از سید حسین حسینی محمدی افزود: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سوق دادن آنها به سمت رونق و توسعه بیشتر مهمترین برنامه این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه راکد و برخی طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، تسهیلات مورد نیاز برای رونق، تکمیل و راه اندازی دریافت می کنند، ادامه داد: برای حل مشکلات سرمایه ای بنگاه های اقتصادی، دو هزار و 380 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به 200 واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان بوشهر پس از بررسی مشکلات واحدها پرداخت می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: برای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار و فعال شدن بنگاه های راکد و نیمه فعال تولیدی استان از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد.
حسینی محمدی، به رشد اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای مصوبات امیدواریم که موانع تولید کاهش یافته و رونق اشتغال در استان افزایش یابد.
وی تعداد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته را 152 مصوبه عنوان کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته در پنج ماهه نخست سالجاری شاهد رشد 220 درصدی در تعداد مصوبات با 339 مصوبه و اجرایی شدن 62 درصدی مصوبات این کارگروه هستیم.
حسینی محمدی،بر رفع موانع تولید در استان بوشهر از طریق همراهی بانکها و سایر دستگاههای مرتبط تاکید کرد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر در نشست های تخصصی و بازیدهای مستمر بررسی می شود.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده بر اساس سیاست های دولت در اجرای هر یک از پروژه های اقتصاد مقاومتی امسال، تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی سبب شتاب مضاعف در رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان و در نهایت افزایش اشتغال پایدار شود.
حسینی محمدی گفت: قوانین رفع موانع تولیدو حداکثر استفاده از توان تولید داخلی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از مهمترین فرصت هایی است که باید برای توسعه صنایع استان از آنها استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات صنایع و رسیدن به توسعه پایدار باید روند فعالیت شرکت های تولیدی را مورد ارزیابی علمی قرار داد، تأکید کرد: تنها راه توسعه صنایع استان، بهبود فضای کسب و کار، سرمایه گذاری بهتر و رفع مشکلات فراروی صاحبان صنایع است.