ارتقاي همکاري‌هاي اقتصادي و بانکي ميان ايران و عمان

تاریخ انتشار : 1402/09/21

رئيس‌کل بانک مرکزي ايران و سلطان الحبسي وزير دارايي عمان در رايزني با يکديگر بر ضرورت افزايش همکاري‌هاي دو کشور تاکيد کردند.

به گزارش ايبنا، محمدرضا فرزين؛ رئيس‌کل بانک مرکزي ايران و سلطان الحبسي وزير دارايي عمان در گفت‌وگو و رايزني با يکديگر، با اشاره به رشد ۴۱ درصدي حجم مبادلات تجاري در سال جاري ميان دو کشور بر ضرورت افزايش همکاري‌ها به منظور تسهيل مناسبات اقتصادي و همچنين توسعه مبادلات تجاري ميان ايران و عمان تاکيد کردند.

بر اين اساس محمدرضا فرزين علاوه بر گفتگو با رييس بانک مرکزي عمان، در ديدار با سلطان الحبسي وزير دارايي عمان نيز توسعه و ارتقاي تعاملات پولي، مالي، بانکي و همچنين تقويت و افزايش مناسبات و مبادلات تجاري و اقتصادي ميان ايران و عمان را با توجه به روابط خوب دوجانبه مهم و رو به رشد توصيف کرد و گفت: از همه ابزار‌ها براي افزايش همکاري‌هاي پولي و بانکي ميان ايران و عمان استفاده مي‌کنيم تا حجم مبادلات اقتصادي افزايش يابد.

همچنين در اين ديدار، سلطان الحبسي وزير دارايي عمان نيز با اشاره روابط خوب اقتصادي دو کشور طي سال‌هاي اخير، فعال سازي ظرفيت‌هاي مختلف عمان براي توسعه همکاري‌هاي با ايران را مورد تاکيد قرار داد و گفت: افزايش همکاري‌هاي اقتصادي و تسهيل مبادلات تجاري ميان عمان و ايران در دستور کار است.

رييس‌کل بانک مرکزي همچنين با حضور در شعبه بانک ملي در مسقط و گفتگو با مديران اين بانک، در جريان مسايل آن قرار گرفت و دستور‌هاي لازم را براي تقويت مبادلات بانکي و پولي به منظور افزايش همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور صادر کرد.