کارگروه «اقدام ويژه» در اتاق ايران تشکيل مي شود

تاریخ انتشار : 1397/04/31

نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران از تشکيل کارگروه اقدام ويژه براي پرداختن به مشکلات اقتصادي کشور خبر داد و از اعضاي هيات نمايندگان خواست مهم‌ترين مشکلات روز اقتصاد را در اختيار اين کارگروه قرار دهند.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از اتاق ايران، «پدرام سلطاني» در سي و هشتمين نشست هيات نمايندگان اضافه کرد: فعالان اقتصادي مي‌توانند مهمترين مشکلات و مسائل روز اقتصادي را که نياز به اظهارنظر و رسيدگي سريع دارد، از طريق سامانه راه اندازي شده با اعضاي کارگروه در ميان بگذارند.
وي اضافه کرد: هر موضوعي متناسب با رشته و حرفه تخصصي اعضا، به آنها محول مي‌شود تا در مدت 72 ساعت نظر کارشناسي خود را اعلام کنند.
نايب رئيس اتاق ايران ادامه داد: از آنجا که خطا در تصميم هاي اقتصادي کشور افزايش يافته، هيات رئيسه اتاق ايران تصميم گرفته است به صورت هفتگي مسائل اقتصادي را پايش و نسبت به پيگيري مسائل داراي اولويت اقدام کند.
وي افزود: همزمان با پيگيري مسايل داراي اولويت، مکاتبه‌هاي رسمي به طور مداوم با وزيران اقتصادي و رئيس‌کل بانک مرکزي انجام مي‌شود.
سلطاني در بخش ديگري از سخنان خود به ايجاد اتاق فکري متشکل از نخبگان تراز اول در حوزه‌هاي اقتصاد، حقوق و جامعه‌شناسي اشاره کرد و گفت: هدايت اين اتاق فکر برعهده «مسعود خوانساري» رئيس اتاق بازرگاني تهران است و هدف از ايجاد آن «بررسي عميق‌تر موضوع هاي اقتصادي کشور و يافتن راهکارها متناسب با مشکلات» است.
اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران از طريق آدرس req.chambertrust.ir مي‌توانند به سامانه کارگروه اقدام ويژه مراجعه کنند. پيام‌گير صوتي به شماره 02185732799 نيز براي ارتباط با اين سامانه درنظر گرفته شده است.
به گزارش ايرنا، در نشست امروز رئيسان کميسيون‌هاي تخصصي پارلمان بخش خصوصي، «سيامک پيربابايي» نايب‌ رئيس کميسيون مديريت واردات اتاق ايران نيز خواستار تشکل کميته اقدام ويژه در اتاق ايران شد تا بخش خصوصي بتواند در شرايط جديد به فعاليت خود ادامه دهد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري اوايل تيرماه امسال در دومين نشست هم انديشي مديران ارشد دولت تدبير و اميد، تاکيد کرد: بايد به فکر مشاوران و کارشناسان جديد باشيد و از افکار همه استفاده کنيد.
به گفته محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهوري، روحاني در جلسه‌اي از همه وزيران و اعضاي کابينه خواسته که ارتباط خود را با اعضاي هيات علمي،‌ دانشگاهيان، صاحب نظران و نخبگان کشور بيش از گذشته کرده و از آنان نظرخواهي کنند.