تسهيلات دهي به بخش صنعت و معدن رشد 12.8درصدي يافت

تاریخ انتشار : 1397/05/03

تسهيلات پرداختي بانک ها و موسسه هاي اعتباري در 2 ماه نخست امسال در بخش صنعت و معدن با رشد 12.8 درصدي در همسنجي با پارسال به 212 هزار ميليارد ريال رسيد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از آمارهاي منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بخش بازرگاني نيز 97 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شد که در مقايسه با 2 ماهه نخست پارسال رشد 49 درصدي را نشان مي دهد.
تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش در همه بخش هاي اقتصادي در 2 ماه نخست امسال 451 هزار ميليارد ريال (معادل 65.5 درصد کل تسهيلات پرداختي) است که در همسنجي با پارسال، معادل 16.7 درصد افزايش داشته است.
بر پايه اين گزارش، تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش در بخش صنعت و معدن مبلغ 181 هزار ميليارد ريال معادل 85.4 درصد است.
به گزارش ايرنا، بانک مرکزي در گزارش 2 ماهه نخست پارسال اعلام کرده بود، در ۲ ماهه نخست سال 96 بانک‌ها حدود ۵۶ هزار و ۹۷۳ ميليارد تومان تسهيلات به بخش‌هاي اقتصادي پرداخته‌اند که ۳۲.۹ درصد آن نصيب بخش صنعت و معدن شده است.
تسهيلات پرداختي بانک‌ها به بخش‌هاي اقتصادي طي ۲ ماهه نخست سال 96 حدود ۵۶هزار و ۹۷۳ ميليارد تومان بوده که در مقايسه با دوره مشابه سال قبل حدود هشت هزار و ۳۰ ميليارد تومان (معادل ۱۶.۴ درصد) افزايش داشت .
بانک مرکزي در قالب عملکرد ۲ ماهه نخست 96 اعلام کرد :پرداخت تسهيلات در قالب سرمايه در گردش ۱۹.۱ درصد افزايش داشت به‌گونه‌اي که ۶۷.۸ درصد کل تسهيلات پرداختي معادل ۳۸هزار و ۶۴۳ ميليارد تومان در قالب سرمايه در گردش در کليه بخش‌هاي اقتصادي پرداخت شده که در مقايسه با دوره مشابه سال 95 معادل ۱۹.۱ درصد افزايش داشته است.
براساس اعلام بانک مرکزي در ۲ماهه نخست 96، حدود ۱۸هزار و ۷۵۴ ميليارد تومان تسهيلات به بخش صنعت و معدن پرداخت شد که ۸۷.۹ درصد اين تسهيلات (حدود ۱۶هزار و ۴۷۶ميليارد تومان) بابت تأمين سرمايه در گردش بخش صنعت و معدن بود که ۴۲.۶ درصد از کل منابع تخصيص‌ يافته به سرمايه در گردش کليه بخش‌هاي اقتصادي را شامل مي‌شود.
برپايه اعلام بانک مرکزي در ۲ماهه نخست 96 تعداد ۲۴هزار و ۹۴۶ فقره تسهيلات با ميانگين پرداختي هر فقره حدود ۷۵۱ميليون و ۸۰۰هزار تومان به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که بيشتر از ميانگين پرداختي ساير بخش‌ها است.
همچنين در دوره گزارش، بخش بازرگاني نيز ۶هزار و ۴۶۵ميليارد تومان تسهيلات دريافت کرده که ۵۶.۷ درصد آن براي تأمين سرمايه در گردش بوده است.