سياست هاي جديد بانک مرکزي بزودي اعلام مي شود

تاریخ انتشار : 1397/05/09

معاون اول رييس جمهوري با اشاره به شروع به کار رييس کل جديد بانک مرکزي گفت که سياست هاي جديد اين بانک توسط تيم اقتصادي دولت بزودي اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «اسحاق جهانگيري» روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه شهيد اشرفي اصفهاني کرمانشاه عنوان کرد: رييس کل بانک مرکزي به تازگي شروع به کار کرده و اين طبيعي است که سياست هاي متناسب با شرايط جديد را تهيه کند.
وي اظهار داشت: حتي اگر رئيس کل قبلي بانک مرکزي نيز روي کار بود با توجه به شرايط اقتصادي کشور ، نيازمند سياست هاي جديد متناسب بوديم.
معاون اول رييس جمهوري اظهار اميدواري کرد که در اين هفته سياست هاي اقتصادي توسط بانک مرکزي و تيم اقتصادي دولت پيشنهاد شود.

** عزم دولت براي بازسازي مناطق زلزله زده
جهانگيري در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينکه در اين سفر يک روزه مشکلات پيش روي بازسازي مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بررسي خواهد شد، گفت: عزم و اراده دولت اين است که همه مشکلات پيش روي بازسازي را برطرف کند.
وي مردم کرمانشاه را مرزداران غيور ايران اسلامي خطاب کرد و اظهار داشت: يکي از حوادث تلخ دوران جمهوري اسلامي زلزله آبان ماه سال گذشته کرمانشاه بود که خسارت هاي بسياري به همراه داشت اما در کنار اين تلخي انسجام ملي ملت ايران به نمايش درآمد.
معاون اول رييس جمهوري با بيان اينکه پس از وقوع اين زلزله مردم و نخبگان جامعه به سمت کرمانشاه شتافتند و با تمام وجود همدردي کردند، گفت: اگر براي تمام مشکلاتي که براي کشور پيش مي آيد همچون مسائل اخير هم اين انسجام را داشته باشيم مي توانيم همه موانع را پشت سر بگذاريم.
جهانگيري با بيان اينکه زلزله علاوه بر پيامدهاي اقتصادي ، پيامدهاي سياسي و اجتماعي در پي داشت، ادامه داد: در اين زلزله همه نهادها و مقام هاي رسمي کشور در لحظات نخست زلزله در کنار مردم بودند و براي حل مشکل آن ها تلاش کردند.
وي با اشاره به اينکه دولت براي بازسازي مناطق زلزله 2 برنامه اسکان موقت و اسکان دائم را اجرا کرد، گفت: با توجه به سردسير بودن منطقه براي نخستين بار اسکان موقت با کانکس را براي زلزله زدگان انجام داديم و در يک اقدام بزرگ در مدتي کوتاه 15 هزار کانکس را در منطقه برپا کرديم.
معاون اول رييس جمهوري با بيان اينکه 30 هزار واحد شهري و رستايي در زلزله اخير تخريب شده اند و بيش از 60 هزار واحد نيز نياز به تعمير دارند، اظهار داشت: امروز پنج هزار واحد روستايي تکميل شده به بهره برداري مي رسد و مابقي واحدها نيز به سرعت به بهره برداري خواهند رسيد تا در زمستان هيچ واحد تکميل نشده اي روستايي باقي نماند.
آخرين سفر جهانگيري به کرمانشاه مربوط به ششم آذر ماه سال گذشته بود که با هدف بررسي و ارزيابي روند امدادرساني و حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده و همچنين اطلاع از نحوه اجراي برنامه بازسازي خانه هاي تخريب شده صورت گرفت.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله، 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته حدود يکصد هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.