کرباسيان: ارزبگيراني که واردات نداشتند، اخلالگر اقتصادي اند

تاریخ انتشار : 1397/05/14

وزير اموراقتصادي و دارايي تصريح کرد: با کساني که ارز گرفتند و کالا وارد نکردند، مانند اخلالگران نظام ارزي برخورد مي‌شود.

به گزارش شنبه تارنماي وزارت اموراقتصادي و دارايي، «مسعود کرباسيان» از ارسال فهرست دريافت کنندگان ارز 4200 توماني به گمرک جمهوري اسلامي ايران خبر داد «تا به طور دقيق مشخص کنند چه افراد و شرکت‌هايي ارز دريافت کرده و کالا وارد نکرده‌اند».
کرباسيان ادامه داد: سازمان امور مالياتي نيز پيگير موضوع شده است.
به گفته کرباسيان، همه ابزارهاي نظارتي و اجرايي وزارت امور اقتصادي و دارايي مانند سازمان امورمالياتي، گمرک و سازمان حسابرسي به کار گرفته شده است تا حق مردم را به آنها بازگردانده شود و اخلالگران نظام اقتصادي و ارزي هزينه رفتارهايشان را بپردازند.
«متاسفم که ذهن جامعه در چند هفته گذشته به دليل سودجويي و رانت‌خواهي عده‌اي خاص به هم ريخته و نظم بازارها تحت تاثير قرار گرفته است».
وزير اموراقتصادي و دارايي تصريح کرد: اين گروه بدون توجه به منافع ملي، آينده توسعه کشور را به مخاطره انداخته‌اند. 
وي تاکيد کرد «نبايد در مبارزه با فساد، عقب نشست و ما نيز در وزارت اقتصاد با فساد در هر سطحي برخورد مي کنيم».
کرباسيان همچنين انتشار عمومي گزارش نهايي شفاف در اين زمينه را وعده داد.
به گزارش ايرنا، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران يازدهم مردادماه در نامه اي به وزارت امور اقتصادي و دارايي، فهرست کامل شرکت ها و افراد دريافت کننده ارز به نرخ رسمي را اعلام کرد.
تيرماه نيز در 2 مرحله فهرست واردکنندگان ارز به نرخ رسمي منتشر شد.
فهرست نخست شامل واردات انواع کالاها اعم از کالاهاي اساسي، مواد اوليه، واسطه اي و مصرفي بود و فهرست دوم به تخصيص بيش از 120 ميليون يورو به واردات خودرو اختصاص داشت.