دولت‌مردان به بخش تعاون توجه کمتري دارند

تاریخ انتشار : 1397/08/02

رئيس اتاق تعاون ايران با بيان اينکه بخش تعاون کمتر مورد توجه دولتمردان بوده، گفت: بخش تعاون به تنهايي يک دولت کوچک است و در همه عرصه‌ها اعم از کشاورزي، بانک و بيمه و شرکت‌هاي دانش بنيان فعاليت مي‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايلنا، بهمن عبداللهي در نشست هم انديشي و تبيين ديدگاه‌ها و نظرات وزراي پيشنهادي دولت که در اتاق تعاون ايران برگزار شد، اظهار کرد: بخش تعاون به عنوان يکي از سربخش هاي اصلي و ارکان اصلي اقتصاد کشور فعاليت مي‌کند که ظرفيت‌هاي مختلفي دارد. بخش تعاون به تنهايي يک دولت کوچک است و در همه عرصه‌ها اعم از کشاورزي، بانک و بيمه و شرکت‌هاي دانش بنيان فعاليت مي‌کند.

وي افزود: ما با آنچه در بخش تعاون در قانون‌هاي کشور تصويب شده فاصله زيادي داريم اما به عنوان يک رکن اقتصادي کشور در همه عرصه ها فعاليت داريم.

عبداللهي خاطر نشان کرد: در حوزه وزارت اقتصاد اعتقاد دارم اين وزارتخانه يکي از وزارتخانه‌هاي تاثير گذار و ميداني است و با مردم و فعالان اقتصادي بسيار سر و کار دارد. سياست هاي اعمال شده در اين وزارتخانه مستقيم با زندگي مردم سر و کار دارد و بايد ارتباط تنگاتنگي را با تعاون و اصناف داشته باشد. هر چه اين ارتباط بيشتر باشد انجام وظيفه در وزارتخانه راحت‌تر خواهد بود و سياست‌هاي بهتري اعمال خواهد شد.

وي افزود: پيش از اين هم ما در اين مسئله انتقادات بسياري را به وزارت اقتصاد داشتيم. من از نزديک شاهد ديدگاه‌هاي آقاي دژپسند بوده‌ام و ايشان بهترين گزينه براي وزارت اقتصاد محسوب مي‌شود و بسياري بر اين باور هستند و نظر بخش تعاون هم همين است. ما اميدواريم بتوانند در اين مسئوليت به خوبي عمل کنند.

عبداللهي در ادامه در خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:  بخش تعاون کمتر مورد توجه دولتمردان بوده اما اميدواريم حضور دکتر رحماني که در حوزه‌هاي مختلف صنعت سابقه بالايي دارند و هم در حوزه قانونگذاري فعاليت داشته اند باعث رونق در بخش صنعت شود. ما ايشان را به عنوان يک تعاونگر مي‌شناسيم و خدا را شکر مي‌کنيم که شخصي مثل ايشان براي اين کار انتخاب شدند.