مهار نوسانات در بازار ارز

تاریخ انتشار : 1398/03/05

مهرداد بائوج لاهوتي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، با اشاره به اظهارات وزير اقتصاد مبني بر معرفي امتناع کنندگان از بازگشت ارز صادراتي به قوه قضاييه، گفت: بايد ارز حاصل از صادرات در جهت رونق اقتصادي به داخل کشور بازگردد و اين تدبير وزير اقتصاد در مسير بهبود وضعيت ارزي کشور مناسب است.

نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه اگر قرار است ارز حاصل از صادرات بازنگردد، بايد جلوي خروج کالا از کشور گرفته شود، تصريح کرد: در اين راستا ارايه تضامين کافي از سوي سرمايه گذاران لازم است، در غير اينصورت روند با مشکل مواجه خواهد شد.

بائوج لاهوتي با بيان اينکه ارايه مشوق هاي صادراتي به صادرکنندگان در جريان است، گفت: در شرايط فعلي صادرات از حيث جذب منابع ارزي براي کشور اهميت دارد، از اينرو اگر قرار بر بازنگشتن ارز باشد جلوي صادرات بايد گرفته شود.

وي با تاکيد بر اينکه ارجاع پرونده تخلفات صادراتي به قوه قضاييه مي تواند از بروز دوباره چنين مشکلاتي جلوگيري کند، افزود: احراز تخلف صادرکنندگان در زمينه بازگشت ارز به سامانه نيمايي بايد با دقت انجام شود زيرا عده اي با مشکلات ديگر در راستاي بازگشت ارز مواجه شده اند و تخلفي را انجام نداده اند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بانک مرکزي بايد با دقت نظر بيشتري در حوزه ارزهاي صادراتي ورود کرده و زمينه بازگشت هر چه سريع تر آنها را فراهم کند زيرا با بازگشت ارزهاي حاصل از صادرات نوسانات ارزي نيز کاهش مي يابد.