رشد ۴۱ درصدي فروش سفته و برات در تهران

تاریخ انتشار : 1398/04/10

به گزارش خبرنگار ايبِنا، تازه‌ترين آمار بانک مرکزي حاکي از آن است که بالغ بر ۶۵ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال سفته و برات در ارديبهشت ماه ٩٨ در شهر تهران فروخته شد که در مقايسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۱۹۵.۹ درصد و ۴۶.۴ درصد افزايش داشته است. همچنين در دو ماه اول سال ١٣٩٨ حدود ٨٧ ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقايسه با دوره مشابه سال قبل ٤١ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

همچنين طبق آمار شعبه واخواست دادگستري استان تهران در ارديبهشـت ماه ١٣٩٨ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغي معادل ١٤٠ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال در شهر تهران واخواست شد. در اين ماه شاخص‌هاي تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتيب به اعداد ۸۳.۵ و ٧٦ رسيد که در مقايسه با ماه قبل به ترتيب ۷۶.۹ درصد و ۹۵.۴ درصد افزايش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۴.۲ درصد و ۱۱.۵ درصد کاهش داشته است.

شاخص متوسط مبلغ يک برگ سفته و برات واخواست شده در ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به عدد ۹۱.۱ رسيد. عدد شاخص مذکور در ارديبهشت ماه ١٣٩٧ معادل ۹۸.۵ بوده است. در دوماه اول سال ١٣٩٨ معادل يک هزار برگ سفته و برات بـه مبلغي معادل ٢١١ ميليارد و ۹۰۰ ميليون ريال در شهر تهران واخواست شد.

در اين دوره متوسط شاخص‌هاي تعـداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتيب به اعداد ۶۵.۴ و ۵۷.۵ رسيد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۰.۳ درصد افزايش و از لحاظ مبلغ ۳.۷ درصد کاهش نشان مي‌دهد. شاخص متوسط مبلغ يک برگ سفته و برات واخواست شده در دوماه اول سال ١٣٩٨ به عدد ۸۶.۸ رسيد. عدد شاخص مذکور در دوماه اول سال ١٣٩٧ معادل ٨٨ بوده است.