پارسال بيش از ۴۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات به بخش کشاورزي پرداخت شد

تاریخ انتشار : 1398/05/13

ساري- ايرنا- عضو هيات مديره بانک کشاورزي گفت: پارسال بيش از ۴۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات در بخش‌هاي مختلف کشاورزي کشور به فعالان توليد پرداخت و فرصت‌هاي شغلي جديدي در بخش کشاورزي ايجاد شده‌است.

به گزارش ايرنا، داور ماهي‌کار روز شنبه در آئين توديع و معارفه مديرجديد شعب بانک کشاورزي مازندران افزود: ۶۰ درصد منابع مالي اين بانک فقط براي بخش کشاورزي است و مطالعات نشان داده است تامين اعتبار دربخس کشاورزي در افزايش توليد موثر است و در صورت کمبود اعتبار تا ۲۰ درصد توليد محصولات کشاورزي کاهش مي‌يابد. 

وي گفت: امسال نيز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي، توسعه کشت گلخانه‌اي، پرورش ماهي در دريا و توجه به زنجيره ارزش در بخش کشاورزي، حمايت از محصولات صادرات محور، حمايت از توليد محصولات استراتژيک و از همه مهم‌تر حمايت از توسعه اشتغال پايدار روستايي و عشايري از اولويت‌هاي اعتباري بانک کشاورزي است.

به گفته ماهي‌کار توسعه سرمايه‌گذاري در بخش کشاورزي در برنامه ششم توسعه مورد تاکيد است و اين بانک همواره در تامين منابع در حمايت از حفظ اشتغال روستايي، ايجاد اشتغال جديد و افزايش درآمد کشاورزان برنامه‌ريزي کرده‌است.

وي با بيان اينکه امنيت غذايي، ايجاد اشتغال  و افزايش درآمد در کنار حفاظت از زمين و محيط زيست از اهداف توسعه سرمايه‌گذاري در بخش کشاورزي در برنامه ششم توسعه است، اظهارداشت: بانک کشاورزي همسو با اين رويکرد منابع مالي خود را طبق مقررات به بخش‌هاي کشاورزي اختصاص داده و اين فرايند نيز ادامه مي دهد. 

عضو هيات مديره بانک کشاورزي گفت: علاوه بر پرداخت تسهيلات، از کساني که در بخش توليد دچار خسارت و يا با خطر مالي مواجه شوند، طبق برخي از مفاد قانوني حمايت ويژه مي شود.

ماهي‌کار به اهميت کشاورزي مازندران و نقش آن در امنيت غذايي کشور اشاره کرد و گفت: شعب بانک کشاورزي مازندران نقش بسيار مهم و حساسي در حمايت از کشاورزان با هدف افزايش درآمد و کاهش هزينه توليد دارد.

وي افزود: زمين‌هاي حاصلخيز کشاورزي مازندران با حمايت مالي ارزان قيمت که منجر به کاهش هزينه توليد و افزايش درآمد کشاورزان شود، قابل حفاظت است.

در حال حاضر استان مازندران با توليد ۷۲ نوع محصول زراعي و باغي سالانه حدود هفت ميليون تن محصول کشاورزي توليد مي‌کند.اين استان با برخورداري از تنها ۲.۵ درصد از سطح زراعي کشور، سالانه هفت درصد از توليدات کشاورزي و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادي کشاورزي کشور را در اختيار دارد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم محمد تقي قزلسفلي به عنوان مدير جديد شعب بانک کشاورزي مازندران معرفي شد و از خدمات حدود سه ساله علي کمندي قدرداني شد.