راهکارهاي افزايش سرمايه بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1398/05/26

عزت الله يوسفيان ملا در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با تاکيد بر ضرورت توجه بانک ها به افزايش سرمايه، گفت: بانک مرکزي نيز در اين راستا با توجه به اهميت موضوع بخشنامه هايي را به شبکه بانکي ابلاغ کرده است.

نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه آسان ترين راه براي افزايش سرمايه بانک ها، تجديد ارزيابي دارايي آنها است، افزود: بانک ها امکان فعاليت تجاري بيش از ۱۰ درصد نداشته و بايد سرمايه خود را با فعاليت هاي بانکي افزايش دهند.

وي با تاکيد بر اينکه در قانون رفع موانع توليد نحوه افزايش سرمايه بانک ها تشريح شده و بايد مواد قانوني به شکل صحيح اجرا شود، تصريح کرد: توجه بانک ها به موضوع افزايش سرمايه مي تواند کارايي آنها در حوزه ارايه تسهيلات را نيز افزايش دهد.

يوسفيان ملا با بيان اينکه روش افزايش سرمايه بانک ها مهم بوده زيرا که با هر روشي نمي توان سرمايه آنها را افزايش داد، گفت: استفاده از منابع دولتي براي افزايش سرمايه بانک ها روش صحيحي نبوده و بانک ها خود بايد با فروش اموال مازاد در اين مسير پيش قدم شوند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه توجه به معوقات بانکي و پيدا کردن راهکاري براي تسريع در وصول آنها در افزايش سرمايه بانک ها موثر است، افزود: با توجه به اهميت افزايش سرمايه بانک ها، مجلس نيز حامي بانک مرکزي در اين مسير خواهد بود.

  •