جزييات مجوز تاخير يک ساعته کارکنان بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1398/06/31

عليرضا قيطاسي در گفت‌وگو با خبرنگار ايبِنا درباره مصوبه دولت در خصوص تغيير ساعات کاري بانک‌هاي شهر تهران در ۱۵ روز نخست مهرماه گفت: کارمندان بانک‌ها حداکثر تا ساعت ۹ صبح روزهاي اول تا پانزدهم مهرماه مجاز هستند به دليل آغاز سال تحصيلي جديد و افزايش ترافيک در سطح شهر تهران، تاخير داشته باشند و اين تاخير مجاز خواهد بود.

وي ادامه داد: با توجه به اين بخشنامه، مرخصي ساعتي براي کارکناني‌ که با تاخير در محل کار حاضر شوند، محاسبه خواهد شد.

دبير شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي و نيمه دولتي تصريح کرد: البته مديران شعب بانک‌ها حتما به گونه‌اي برنامه‌ريزي خواهند کرد که هيچ‌گونه خللي در خدمات‌رساني به مشتريان صورت نگيرد و مشکلي در اين زمينه وجود نداشته باشد.

با توجه به آغازسال تحصيلي ۱۳۹۹-۱۳۹۸ از ابتداي مهرماه و به منظور مديريت تقاضاي سفرهاي شهري و کاهش زمان تاخير ناشي از ترافيک سنگين در معابر اصلي و شرياني شهر تهران، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌هاي شهر تهران براساس مصوبه دولت مجازند از اول تا پانزدهم مهرماه در صورت تاخير کارمندان خود تا ساعت (۹) صبح، تاخير مزبور را مجاز تلقي کنند و در صورت لزوم ساعات تاخير را به عنوان مرخصي ساعتي منظور دارند.

در اين راستا دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌ها مکلفند به نحوي برنامه‌ريزي کنند که خدمت رساني با وقفه مواجه نشود.

قيطاسي همچنين در خصوص قطعي موقت و يک ساعته خدمات بانکي در زمان تغيير ساعت گفت: تغييرساعت رسمي کشور هر شش ماه يکبار و در اول فروردين و سي‌ام شهريورماه يک برنامه عادي است و سيستم بانک‌ها به طور عادي و اتوماتيک اين تغييرات را انجام مي‌دهد.

وي با بيان اينکه قطعي موقت شب گذشته نيز طبق روال گذشته انجام شد، تصريح کرد: البته اين تغيير ساعت همواره با اختلال احتمالي و مقطعي همراه بوده و بلافاصله سيستم بانک‌ها آماده ارائه خدمت شده است.

  •