اعطاي تسهيلات ۶ هزار ميلياردي به شرکت‌هاي دانش‌بنيان در ۷ ماهه ۹۸

تاریخ انتشار : 1398/09/20

قائم مقام بانک مرکزي گفت: براساس آمارها در ۷ ماهه نخست سال جاري بيش از ۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات به شرکت‌هاي دانش‌بنيان ارائه شده است.

به گزارش ايبِنا به نقل از خانه ملت، اکبر کميجاني در نشست علني امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذرماه) مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي دستاوردها و مشکلات اقتصاد شرکت‌هاي دانش بنيان و نوآورانه گفت: خوشبختانه بانک‌ها و موسسات مالي در چند سال اخير اقدامات خوبي را در ارائه تسهيلات به استارت آپ‌ها و شرکت‌هاي دانش‌بنيان صورت داده‌اند، به طوري که براساس آمارها تا پايان مهرماه سال ۹۷ در حدود يکصدهزار و ۵۷۰ ميليارد ريال تسهيلات ارائه شده که نشان‌دهنده رشد ۵۱ درصدي است.

وي ادامه داد: همچنين براساس آمارها ميزان تسهيلات در ۷ ماهه نخست سال ۹۸ در حدود ۶۱ هزار و ۶۰۵ ميليارد ريال بوده که نسبت به ۷ ماهه نخست سال گذشته ۵۲ درصد رشد کرده است. همچنين تسهيلات پرداختي در مهرماه سال جاري به ۲۰۲ شرکت دانش‌بنيان حدود ۱۰ هزار ميليارد ريال بوده است.

کميجاني افزود: همچنين به حدود ۷۳۷ شرکت دانش‌بنيان با ميانگين ۸۳ ميليارد ريال تسهيلات ارائه شده و در اين عرصه ۲۳ بانک و موسسه اعتباري با استارت آپ‌ها همکاري داشته‌اند. قائم مقام بانک مرکزي تصريح کرد: در شرايط کنوني بانک مرکزي اين آمادگي را دارد تا با مسئولان ذيربط در حوزه فعاليت شرکت‌هاي دانش بنيان همکاري داشته باشد تا شرايط بهتري از نظر ارائه تسهيلات و امکانات براي استارت آپ‌ها در نظر گرفته شود.