تلاش کردیم در دولت یازدهم معوقات بانکی افزایش پیدا نکند

تاریخ انتشار : 1393/06/03

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار قضایی فارس، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان در ادامه نشست خبری خود درباره برخی از افرادی که در شوراهای حل اختلاف فعالیت میکنند گفت: افراد جوان در شوراهای حل اختلاف تحصیل کرده هستند و بدون اخذ هیچ دستمزدی فعالیت می کنند.

وی افزود: برخی که تحصیل کرده نیستند در گروه حل اختلاف می روند اما برای صدور احکام افراد تحصیل کرده حضور دارند و جایی که نیاز به صدور رای باشد حتما قاضی حضور خواهد داشت.

پورمحمدی در خصوص واگذاری برخی باشگاه های دولتی به بخش خصوصی گفت: تا کنون به خاطر مشکلاتی که وجود داشته اقدامی صورت نگرفته است هرچند یک سری اقداماتی در سازمان خصوصی سازی شده است.

وزیر دادگستری کشورمان درباره معوقات بانکی نیز گفت: تلاش جدی ما در بحث معوقات این است که این اموال به بیت المال و بانکها بازگردد.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت به شدت مراقبت کردیم معوقه جدیدی ایجاد نشود هرچند ادعا نمی کنیم ایجاد نشده اما سنگین نبوده است.

پورمحمدی گفت: نکته مهم آن است برخی معوقات بهره های آن بالا رفته و در نتیجه معوقات بیشتر شده است و برخی از حالت معوقه به اشکال دیگر تبدیل شده است که البته دولت اصرار به شفاف سازی در این زمینه دارد.

وزیر دادگستری گفت: بحث مهم تر آن است که خود دولت و بانک ها برای استرداد وجوه اقدام کنند وظیفه خود بانک ها و دولت است و نباید خیلی به قوه قضائیه در این زمینه فشار وارد کنیم.

وی تصریح کرد: روند استرداد معوقات بهبود پیدا کرده است البته متاسفانه آچه برای ما مشکل است در گذشته تسهیلاتی داده شده که ضمانت دقیق اخذ نشده و گیر کار ما هم همین است.

پورمحمدی در خصوص افزایش قیمت شیر گفت: افزایش قیمت کنترل شده است اما 25 درصد تورم داشتیم 20 درصد افزایش قیمت دستمزد بنابراین طبیعی است که قیمتها افزایش پیدا کند ولی ما فشارهای زیادی آوردیم برای کنترل قیمت.

وی گفت: بحثی در دولت مطرح است که شیر کم چرب را با یارانه توزیع کنیم که حداقل دامدارها ضرر نکنند.

پورمحمدی در خصوص بحث فساد در فوتبال گفت: سالیان سال است که بحث فساد در فدراسیون ها و باشگاه ها مطرح بوده است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ما جعل مدرک فراوان داشتیم فساد مالی هم همینطور در حالی که حوزه ورزش حوزه سلامت و ارتقاء فرهنگ عمومی باید باشد.

پورمحمدی گفت: قبول داریم شرایط بدی است اما ما با وزیر ورزش صحبت کردیم گفت با جدیت دارند کار می کنند و ما هم باید کمک کنیم البته اصل دغدغه و نگرانی درست است.

وی افزود: دولت در این جهت معتقد به سالم سازی محیط های ورزشی است.