تداوم روند رو به رشد بورس تا پايان سال ۹۸

تاریخ انتشار : 1398/09/27

يک کارشناس بازار سرمايه از تغييرات نرخ ارز، بهبود وضعيت جهاني کالاها و نيز روند متعادل معادلات سياسي در داخل و سطح بين‌المللي به عنوان عوامل اثرگذار بر روند رو به رشد بازار سهام ياد.

محمود آقايي در گفتگو با ايبِنا در مورد وضعيت بازار سرمايه گفت: روند دوباره صعودي بازار سهام از اواخر آبان ماه در حالي آغاز شده که در اين مدت شاهد رشد حدود ۴۰ هزار واحدي شاخص بورس هستيم.

اين کارشناس بازار سرمايه افزود: در اين مدت شاهد روند رو به رشد و البته متعادل نمادهاي معاملاتي و نماگر بازار سرمايه هستيم که تغييرات نرخ ارز، بهبود وضعيت جهاني کالاها و نيز روند متعادل معادلات سياسي در داخل و سطح بين‌المللي در اين زمينه اثرگذار بوده است.

وي اضافه کرد: اين در شرايطي است که رکودي هم که در ساير بازارها حاکم مي‌باشد در کنار عوامل ياد شده موجب تداوم رشد و رونق بازار سهام در اين مدت شده است و پيش‌بيني مي‌شود اين روند تا پايان سال نيز ادامه پيدا کند.

اين کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: ورود نقدينگي به بازار سهام در حالي اين روزها در حال اتفاق است که شاهد بهبود حجم و ارزش معاملات نسبت به چند هفته گذشته هستيم.

وي با اشاره به اين که اهداف بالاتر از ۳۴۰ هزار واحد براي شاخص بورس دور از دسترس نيست و نماگر بازار سهام به راحتي مي‌تواند از اين کانال عبور کند، گفت: بخشي از اين اتفاق ناشي از انتظارات تورمي در اقتصاد است که اثر مستقيم خود را در قالب افزايش ارزش سهام شرکت‌ها نشان مي‌دهد و انتشار خبرهاي مثبت از تحولات سياسي بويژه سفر رئيس جمهور به ژاپن هم مي‌تواند روند رو به رشد بازار سرمايه را تداوم ببخشد.

اين کارشناس بازار سرمايه اذعان داشت: هر چند روند رو به رشد بازار سهام ادامه‌دار پيش‌بيني مي‌شود و با توجه به رکود حاکم بر ساير بازارها ورود نقدينگي جديد به اين بازار هم دور از انتظار نيست، با وجود اين به سهامداران بويژه تازه‌واردان به بازار سهام توصيه مي‌شود با توجه به مسايل بنيادي شرکت‌ها اقدام به خريد سهام آنها کنند و از ظرفيت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري براي سرمايه‌گذاري در بورس بهره‌ ببرند.

  •