تعامل نظام بانکی با بخش خصوصی محور برنامه‌ ششم

تاریخ انتشار : 1393/07/08

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یحیی آل اسحاق – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران – در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: رشد 4.6 درصدی در بهار سال 1393 امیدواری زیادی را برای خروج از رکود دارد.
وی افزود: سهم گروه فعالیت‌های نفتی، صنعتی و خدماتی که جمعا معادل 3.8 درصد از این 4.6 درصد است شامل 0.7 درصد برای گروه نفت، 1.5 درصد برای صنعت و همچنین یک درصد برای بخش بازرگانی و 0.6 درصد نیز مربوط به بخش خدمات موسسات مالی و پولی است.
آل اسحاق در ادامه اظهار کرد: در بررسی برنامه‌ی ششم توسعه که کمیسیون‌های مختلف اتاق تهران و ایران در حال بررسی آن هستند، پیشنهاد اول ما این است که به جای طرح‌های بدون بازده پنج ساله توجه بیشتری به برنامه‌های سالانه شود، اما به هر حال نظام برنامه‌ریزی به صورت پنج ساله عمل می‌کند. آنچه مهم است این است که این ایده‌ای عمومی که بخش خصوصی در محور اقتصاد باشد در تمامی بند‌های برنامه‌ ششم دیده شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خاطر نشان کرد: تخصیص منابع برای بخش خصوصی و بودجه‌های عمرانی باید به طور درست انجام گیرد و تعامل دولت و بخش خصوصی بیشتر شود. انتظار ما این است که عمل و بیان دولت به یکدیگر نزدیک شود.
وی افزود: بودجه عمرانی سه ماهه اول عملکرد خوبی نداشته و در سه ماهه دوم بهتر شده، اما به دلیل سنتی‌بودن سیستم اقتصاد این مشکلات ما در حال افزایش است و هزینه‌های جاری به بودجه برنامه‌ریزی شده لطمه وارد می‌کند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ارتباط بخش تولید با نظام بانکی جای تامل بیشتری دارد. سرمایه در گردش و پرداخت بدهی‌ها معضلات حل نشده بخش خصوصی و بانک‌هاست.