مصباحي مقدم:‌ از نظام بانکي کشور تحقيق و تفحص مي شود

تاریخ انتشار : 1393/07/16

مشروح خبر


مصباحی مقدم در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، گفت: با توجه به بدهکاری سنگین بدهکاران بانکی که معوقاتی حدود 80 هزار میلیارد تومان می‌شود، تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از بدهکاران بالای 10 میلیارد تومان را به هیئت رئیسه ارائه کردند تا ببینند این وجوه قابل توجه، در چه جاهایی به صورت تسهیلات داده شده است.
وی با بیان اینکه این احتمال را می‌دهیم که بعضی از این منابع جاهایی هزینه شده باشد که به تولید و اشتغال کشور کمک نمی‌کند افزود: احتمال می دهیم که این منابع برای واسطه‌گری و دلالی، خرید و فروش ارز و طلا صرف شده باشد و احیاناً گیرندگان این تسهیلات بانکی افرادی بوده‌اند که با زد و بند به منابع بانکی دست یافته‌اند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اینکه مردم عادی برای اخذ دو میلیون وام نیاز به دو ضامن و سند کسر از حقوق دارند گفت: چطور می شود میلیاردی به افراد و بنگاه‌ها وام داده شود و آنها یا قدرت بازپرداخت آن را ندارند و یا اگر هم دارند نکول ‌می‌کنند.
مصباحی مقدم افزود: تقاضای تحقیق و تفحص به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده و مجلس آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده است تا اعضای هیئت تحقیق و تفحص مشخص شوند.