۷ نفر از متهمان پرونده کابل‌ بانک دستگیر شدند

تاریخ انتشار : 1393/07/20

مشروح خبر


خبرگزاری فارس: ۷ نفر از متهمان پرونده کابل‌ بانک دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، « بصیر عزیزی» سخنگوی دادستانی کل افغانستان شب گذشته در یک نشست خبری در کابل، اعلام کرد: طی روزهای گذشته دادستانی این کشور 7 نفر از متهمان اختلاس کابل بانک را به کمک پلیس دستگیر کرده است.

وی تصریح کرد: طارق میران، محمد قسیم رحیمی، شیر آقا، بسم‌الله، محبوب شاه فروتن و محمدعارف سالک از جمله کسانی هستند که بازداشت شده‌اند.

سخنگوی دادستانی کل تاکید کرد: این نهاد تلاش می‌کند تا سایر متهمان این پرونده را نیز حتی از طریق اینترپل دستگیر کند.

این اقدام دادستانی کل افغانستان پس آز آن صورت می‌گیرد که «اشرف غنی احمدزی»رئیس جمهور جدید افغانستان 4 شنبه 8 مهر با صدور فرمانی برای بازداشت عاملان بحران کابل بانک 3 روز ضرب‌الاجل تعیین کرد.

شمار عاملان بحران کابل بانک به 21 تن می‌رسد که از این جمله شیرخان فرنود رئیس کل سابق کابل بانک و خلیل الله فیروزی رئیس بخش اجرایی این بانک به عنوان عاملان اصلی بحران بانک یاد شده هر یک به 5 سال حبس محکوم و اکنون در کابل زندانی هستند.

این در حالی است که روز گذشته «عبدالقادر جیلانی» سخنگوی وزارت دارایی افغانستان به خبرنگاران گفت: چند روز پیش رئیس جمهور از این وزارتخانه خواسته بود تا طرح خصوصی‌سازی کابل بانک را تهیه و به ریاست جمهوری ارسال کند و اینک این طرح آماده و همراه با طرح احیای مجدد به ریاست جمهوری ارائه شده است.

وی افزود: در این طرح چگونگی خصوصی‌سازی و در طرح احیای مجدد، چگونگی آوردن اصلاحات تازه در این بانک آورده شده است.