هشدار بانک مرکزي درباره کلاهبرداري با تبليغ غيرقانوني رفع سوءاثر چک

تاریخ انتشار : 1393/07/20

مشروح خبر


غلامرضا ملک شعار در گفتگو با quotation mark رادیو اقتصاد quotation mark اعلام کرد بارها تاکید
کرده ایم و در همه شعب بانکی هم اطلاع رسانی شده است که این اقدام غیرقانونی است و موجب ضرر و زیان شهروندان می شود اما برخی رسانه‌ها
همچنان به این کار خود ادامه می دهند.
ملک شعار گفت: برای رفع سوء اثر چک باید یکی از این کارها انجام شود :1)
تا ده روز از برگشت چک پول ان واریز شود 2) طرفین موضوع به رضایت برسند و لاشه چک به بانک ارائه شود 3) ذینفع چک رضایت محضری ارائه کند و 4) تا دو سال معادل همان مبلغ چک در حساب بانکی ذینفع وجود داشته باشد و پس از هفت سال هم چک صادر شده از سامانه بانک مرکزی پاک می شود.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد : همه این موارد در سایت بانک مرکزی در دسترس شهروندان است و فعالیت‌های غیرقانونی به هیچ وجه مورد تایید ما نیست و فقط خسارت مالی برای مردم دارد.
ملک شعار اظهار داشت : هموطنان برای دوری از فریبکاری و کلاهبرداری
افراد متقلب و متخلف و همچنین پیشگیری از پیامدها و خسارت های مالی می‌توانند با استفاده از quotation mark ‌راهنمای رفع سوءاثر ‌از سوابق چک‌های برگشتی اشخاص quotation mark مندرج در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir در زیربخش quotation mark دسترسی سریع، راهنمای رفع سوء اثر از سوابق چک های برگشتی quotation mark طبق‌ قوانین ‌‌‌و‌ مقررات‌ برای رفع سوء اثر از چک های برگشتی خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد : تبلیغات غیرقانونی تله ای برای فریبکاری است و می خواهند افراد ساده لوح را فریب دهند و از این طریق پول به جیب بزنند ، بنابراین به همه شهروندان توصیه می کنیم که مراقب باشند.