دبيرکل بانک مرکزي: کارمزد کارت خوانها منوط به تصويب شوراي پول و اعتبار است

تاریخ انتشار : 1393/07/28

مشروح خبر


آقای احمدی در حاشیه همایش تخصصی quotation mark بانکها و شرکتهای فناوری اطلاعات با رویکرد برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این موضوع از اردیبهشت مطرح شد ، افزود: با توجه به حاشیه هایی که برای این موضوع به وجود آمد ، مقرر شد این بحث دوباره در شورای پول و اعتبار مطرح شود.
وی گفت: گزارش های متعددی به این شورا رسیده است از جمله هزینه های بانکداری الکترونیک که باید بررسی شود و مقدار یا چگونگی این کارمزدها را در نهایت شورای پول و اعتبار تأیید می کند.
احمدی افزود: تا زمانی که این موضوع تأیید نشود ، اجرا نخواهد شد.
وی درباره اینکه انتشار ایران چک در قالب بودجه سالانه انجام می شود ، گفت:
طرح دائم شدن این موضوع را داده ایم البته خودمان ایران چک ها را در حداقل ممکن منتشر می کنیم که استفاده از بانکداری الکترونیک بیشتر شود.
رئیس کل بانک مرکزی درباره توزیع چک های 200 هزار تومانی گفت: این گونه چک ها یا چک های 100 هزار تومانی مانند خیلی از کشورهای دیگر به عنوان ذخیره ، چاپ و نگهداری می شود تا اگر به دلایلی تبادلات الکترونیکی پول با مشکل روبرو شد ، استفاده شود.
احمدی درباره کارمزد برخی خدمات بانکی افزود : مواردی که به صورت رایگان انجام می شود ، در واقع هزینه آن از حوزه عمومی یا از تسهیلات گیرندگان دریافت می شود و این کار هزینه پول را بالا می برد.
وی گفت: یکی از بانک های بزرگ که کارت های بانکی زیادی دارد اما کارت خوان های کمی دارد ، در شش ماه امسال 210 میلیارد تومان برای دو حوزه عملیات بانکی هزینه کرده است.