مدير عامل بانک ملی : کاهش تدريجي مطالبات معوق

تاریخ انتشار : 1393/11/14

مشروح خبر


به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ، عبدالناصر همتی از روسای شعب خواست در هفته های پایانی سال برای جذب بیشتر منابع و وصول مطالبات تلاش کنند.
مدیر عامل بانک ملی تأکید کرد رعایت اخلاق و تکریم مشتریان اصلی ضروری در بانک ملی است و اعتماد مردم به بانک ملی یک سرمایه بزرگ است و همکاران با تکریم مشتریان در حفظ این سرمایه بکوشند.
همتی تأکید کرد : با تلاش شما و تک تک همکاران در سراسر کشور روند امور بانک ملی بعد از مشکلات جدی که با آن مواجه شد به روی ریل اصلی برگشته است و از شما می خواهم سرعت حرکت قطار پیشرفت و توسعه بانک ملی را افزایش دهید.
وی سودآوری بانک را عامل مهم توسعه آن دانست و همه ارکان بانک را برای تلاش جدی در جهت بالا بردن درآمد بانک و افزایش بهره وری و سودآوری فراخواند.
همتی با اشاره به تلاش های حوزه وصول مطالبات و حقوقی بانک برای کاهش مطالبات معوق گفت : خوشبختانه روند وصول و تعیین تکلیف مطالبات با کارگروه هایی که تعیین شده است به خوبی پیش می رود و نتایج آن را تا پایان سال خواهیم دید.
همتی همچنین با تشریح مسائل و مشکلات سیستم بانکی کشور و محدودیت موجود در اعطای تسهیلات به عزم بانک ملی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران تاکید کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت : این بانک برغم تمام محدودیت‌ها در 9 ماه منتهی به پایان آذر سال جاری 220 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده است و اولویت خود را به سرمایه در گردش واحدها و اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی‌ داده که با مشارکت بانک ملی شکل گرفته است.
مدیرعامل بانک ملی از کاهش تدریجی معوقات بانک ملی خبر داد و تاکید کرد: با ایجاد کارگروه ویژه‌ای بانک ملی در صدد تعیین تکلیف هر چه سریعتر واحدهای صنعتی تملیکی هستیم تا از این طریق این واحدها به چرخه تولید برگرد و اولویت را به دادن آنها به صاحبان اولیه‌اش قرار داده ایم.
رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران اظهار داشت: بدهی دولت به بانک ملی ایران ، مطالبات معوق بانک و مانده تسهیلات تکلیفی شرایطی برای بانک بوجود آورده است که در حال حاضر بانک با 40 درصد توان خود به ارائه خدمت می‌پردازد و با همین توان نیز نسبت به سایرین از شرایط مطلوب‌تری در حمایت از تولید و اشتغال برخوردار است.
همتی گفت: برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش هیچگونه مشکلی وجود ندارد و از طرح‌هایی که با سرمایه‌گذاری بانک ایجاد شده است و به یاری و کمک بانک در جهت اتمام پروژه نیاز داشته باشد، استقبال و تسهیلات لازم پرداخت می‌ شود.
همتی به قیمت تمام شده پول در بانک اشاره کرد و افزود : با افزایش قیمت تمام شده پول بدیهی است که هزینه‌های انجام شده تولید کننده نیز افزایش یابد.
وی افزود: از همه تولید‌کنندگانی که حسن نیت دارند و در صدد ایجاد اشتغال پایدار و تولید هستند ، حمایت جدی می‌کنیم و با تشکیل کارگروه‌های مختلف
برای تعیین تکلیف دیون صنعت‌کاران و تولید‌کنندگان تسریع خواهد شد.