برنامه ها و اولويت هاي بانک توسعه صاردات براي کمک به صادرات غيرنفتي

تاریخ انتشار : 1393/11/20

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، علی صالح‌آبادی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت : بانک توسعه صادرات ، بانک تخصصی و توسعه‌ای است و برای کمک به صادرات کشور به ویژه صادرات غیرنفتی تلاش می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر توان جذب بیشتری وجود داشته باشد، این میزان افزایش خواهد یافت که به تقاضا و طرح‌های موجود بستگی دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: بخشی از این تسهیلات ریالی و ارزی خواهد بود که بخش ریالی آن کمتر از 500 میلیارد تومان است.
صالح‌آبادی ؛ مطالبات و مانده تسهیلات بانک را بیش از 90 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: معوقات بانک کمتر از 20 درصد است و 9 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت : انتظار برای دریافت تسهیلات اگر مدارک کامل باشد کمتر از یک ماه خواهد بود و وثیقه ها نیز نسبت به ریسک مشتری و اعتبار نزد سیستم بانکی متنوع و متفاوت خواهد بود که شامل سهام، اموال منقول، اوراق مشارکت و سفته است.
علی صالح‌آبادی اظهار داشت : هدف ما سرمایه‌گذاری بالا در بورس و بنگاه‌داری خارج از عرف نیست و سهام چندانی هم نداریم و فقط به اندازه ای محدود برای رد دیون به این بانک واگذار شده است.
وی بر ضرورت تقویت هم افزایی بازار پول و بازار سرمایه تاکید کرد گفت: با توجه به اینکه مشتریان این بانک اغلب شرکت ها و در موارد بسیاری شرکت‌های خیلی خوب بورسی هستند می توانیم فقط به جای ارائه تسهیلات به آن ها، به بازار سرمایه حرکت
دهیم و از آن طریق حمایت کنیم.
صالح آبادی افزود : شرکت‌های متقاضی تسهیلات از بانک توسعه صادرات می توانند برای تامین مالی در بازار سرمایه اوراق مشارکت منتشر کنند و این بانک نیز ضمانت آن ها را بر عهده بگیرد.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات یادآور شد:‌ شرکت فولاد کاوه جنوب با ضمانت بانک توسعه صادرات 200 میلیارد اوراق صکوک را برای تامین مالی در بازار منتشر کرد.