مجوز اخذ عوارض از شعب بانک‌ها به مجوز بهای خدمات تغییر کرد

تاریخ انتشار : 1393/12/05

مشروح خبر


خبرگزاری فارس: مجوز اخذ عوارض از شعب بانک‌ها به مجوز بهای خدمات تغییر کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، اعتراض فرمانداری تهران در خصوص مصوبه مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران مطرح شد.

متن اعتراض فرمانداری در خصوص این مصوبه به این شرح است:

احتراماً از اصل نامه شماره 160.2009.30877 در تاریخ 12 بهمن 93 و با موضوع مصوبه «مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران» با عنایت به نامه شماره 126120 در تاریخ 14 دی‌ماه سال جاری، وزیر محترم کشور در خصوص لغو مصوبه شماره 160.1841.25020 مورخ 21 بهمن‌ماه 92 با عنوان مجوز اخذ عوارض استقرار شعب بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران که مشابه با مصوبه اخیر بوده و تغییر جزئی در متن ماده‌واحده (کلمه فعالیت جایگزین استقرار) کرده است، بنابراین مطابق با نامه اخیر وزارت کشور، طرح مصوبه مذکور نیز موضوعیت نداشته و کان‌لم یکن می‌گردد.

در ادامه این اعتراض آمده است: خواهشمند است وفق ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1 خردادماه 1375، موضوع بازنگری قرار گرفته و از نتیجه این فرمانداری را مطلع فرمایند.

به گزارش فارس، پس از طرح اعتراض فرمانداری، علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: قدرت لابی بانک‌ها وحشتناک است و اخذ عوارض حق شهر است و بانک‌ها نیز باید عوارض شهری را با توجه به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که دارند پرداخت کنند.

وی گفت: در همین راستا و با توجه به اعتراض فرمانداری نسبت به پرداخت عوارض از سوی بانک‌ها، کلمه عوارض حذف و به جای آن بهای خدمات عنوان می‌شود.

دبیر بیان داشت: به هر حال شهر تهران به بانک‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌دهد که باید بهای آن پرداخت شود، سپس در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با رأی اکثریت اعضاء تعویض کلمه عوارض و عنوان کردن بهای خدمات به تصویب رسید.