فروش ارز سهميه‌اي در صرافي‌ها متوقف شد

تاریخ انتشار : 1399/06/19

تهران- ايرنا- صف‌هاي طولاني و البته جنجال برانگيز خريد ارز سهميه‌اي از صرافي‌هاي بانکي، واکنش بانک مرکزي را به همراه داشت و موجب توقف فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهميه‌اي به هر فرد شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ايرنا، بانک مرکزي با افزايش قيمت دلار در بازار، از ظهر روز سه‌شنبه به صرافي‌هاي بانکي دستور داد که ديگر مانند قبل نسبت به فروش ۲۲۰۰ دلار به هر فرد اقدام نکنند.

در توضيحات ابلاغي به صرافي‌هاي بانکي آمده است که "به استناد تصميمات متخذه از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، فروش اسکناس از محل ساير کد (۲۴) تا اطلاع ثانوي از سيستم سنا  حذف شد و بدين ترتيب فروش ۲۰۰۰ يورو و يا معادل آن به ساير اسعار به هر دارنده کارت ملي در سال منتفي شده است.

به گزارش ايرنا،  دلالان و سفته‌بازان در روزهاي اخير تلاش کرده‌اند با ايجاد صف‌هاي خريد کاذب، قيمت‌ ارز را همچنان بالا نگاه دارند، اما با توجه به عرضه سنگين ارز توسط بازارساز و تامين نياز واقعي بازار، بسياري از دلالان در اينکه تا چه ميزان مي‌توانند به افزايش قيمت ارز و فروش در قيمت‌هاي بالاتر اميدوار باشند، دچار نگراني و ترديد شده‌اند.

بانک مرکزي هم در تازه‌ترين اطلاعيه خود از تأمين تقاضاي بازار ارز خبر داده و گزارش داده است: «بانک مرکزي متناسب با شرايط و روند امروز بازار نسبت به تأمين تقاضاهاي واقعي ارز به صورت اسکناس و حواله اقدام کرده و سياست اين بانک حفظ ثبات بازار ارز براساس عوامل بنيادين است».

عبدالناصر همتي رييس کل بانک مرکزي نيز سه شنبه شب با انتشار يادداشتي در اينستاگرام با بيان اينکه ارز بعنوان يک متغير کلان اقتصادي، بي تاثيراز ساير بازارها نمي‌باشد و اثرات سرريزي در بين بازارها يک اصل اقتصادي است، گفت: بانک مرکزي با حضور پرقدرت در بازار پول و ارز، تمام تلاش خود را براي تعادل بازار بکار خواهد بست.