کاهش پيش‌بيني‌هاي بانک جهاني درباره رشد اقتصادي شرق آسيا

تاریخ انتشار : 1394/01/24

مشروح خبر


کارشناسان بانک جهانی با توجه به خطرات بزرگی که افزایش ارزش دلار و همچنین افزایش نرخ سود در آمریکا می تواند برای رشد اقتصادی کشورها به دنبال داشته باشد، پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی چین و کل کشورهای شرق آسیا کاهش دادند.
بانک جهانی که در ماه اکتبر رشد شش و نه دهم درصدی را برای رشد اقتصادی منطقه شرق آسیا در سال دو هزار و پانزده و رشد شش و هشت دهم درصدی را برای اقتصاد این منطقه در سال دو هزار و شانزده پیش بینی کرده بود، پیش بینی های خود را مورد بازبینی قرار داده و برای امسال و سال آینده رشد شش و هفت دهم درصدی را برای این منطقه پیش بینی می کند. بانک جهانی همچنین پیش بینی های خود را برای رشد اقتصادی چین در سال دو هزار و پانزده و دو هزار و شانزده یک دهم درصد کاهش داد و اعلام کرد برای اقتصاد چین در سال دو هزار و پانزده رشد هفت و یک دهم درصدی و برای سال دو هزار و شانزده رشد هفت درصدی را پیش بینی می کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، بانک جهانی در بیانیه خود تصریح کرد افزایش نرخ سود در آمریکا و همچنین بالا رفتن ارزش دلار در مقایسه با ارزهای مهم دیگر در بازار جهانی تحت تاثیر اختلاف در سیاست های پولی کشورهای توسعه یافته می تواند با تاثیرگذاری بر روی هزینه های استقراض منجر به ایجاد بی ثباتی و کاهش جریان سرمایه ها شود.