طرح ۲ فوریتی نمایندگان مجلس درباره نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات مالی و اعتباری

تاریخ انتشار : 1394/02/21

مشروح خبر



ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به محتوای جلسه امروز کمیسیون اقتصاد گفت: در بخش اول جلسه، اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدند که با استفساریه نمی‌توان موضوع مؤسسات مالی و اعتباری را تعیین تکلیف کرد.

وی در توضیح افزود: اعضا موافقت کردند طرحی ۲فوریتی در این زمینه به مجلس ارائه شود، لذا در روزهای آینده همان متن استفساریه را به عنوان یک طرح ۲فوریتی به صحن پیشنهاد می‌ کنیم تا ایراد شورای نگهبان را مبنی بر اینکه در استفسار قانون‌گذاری نباید کرد را حل کرده و مشمولیت نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات مالی و اعتباری را با صراحت بیشتری مطرح 2کنیم.

ندیمی درباره بخش دیگر جلسه امروز کمیسیون اظهار داشت: با حضور نماینده شورای نگهبان درباره اصلاح موادی از لایحه قانون مالیات‌های مستقیم بحث و بررسی صورت گرفت و ایرادهای شورای نگهبان درباره ماده ۲ رفع ناظر به بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی که عهده‌دار وظایف حاکمیتی می‌باشند، رفع شد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس به حل ایراد شورای نگهبان درباره تبصره 2 ماده 34 این لایحه مربوط به ارث متوفا، رد مال، نذر و وصیت و وقف اشاره و خاطرنشان کرد: در تبصره 2 ماده 54 درباره درآمدهای مشمول مالیات نیز تغییراتی دادیم و اشکالات شورای نگهبان را حل کردیم.