آیین‌نامه پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیونی مسکن به عموم مردم ابلاغ شد

تاریخ انتشار : 1394/03/19

مشروح خبر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ولی‌الله سیف امروز در مراسم آیین حساب پس‌انداز خانه یکم گفت: بخش مسکن جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارد، پس از 8 دوره متوالی رکود اقتصادی در سال 93 شاهد رشد اقتصادی بودیم بنابراین استمرار این موضوع در سال 94 بحثی جدی است، هر چند بسیار سخت است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در سال 94 باید از هر طرف و همه عوامل با یکدیگر همراه شوند و انضباط پولی و مالی اعضای دولت استمرار یابد.

وی با بیان اینکه تصمیمات به موقع موجب استمرار پولی و مالی می شود، گفت: بخش مسکن به رونق اقتصادی کمک می‌کند و هماهنگی که بین بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی وجود داشته سیر مشخصی به این بازار داده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اصولا چیزی که باید به آن تاکید کنم بازگشت و توجه به بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی در اقتصاد کشور است.

سیف گفت: 85 درصد منابع مالی در کشور از طریق بانک‌ها تامین می‌شود در حالی که در تمام دنیا این موضوع از طریق بازار سرمایه تامین می‌شود، بنابراین ما نیز باید به این سمت برویم.

وی تصریح کرد: نظام بانکی به دلیل تاثیر تحریم‌ها افزایش ناگهانی نرخ ارز و مطالبات معوق نیاز به تقویت بیشتری دارد.

به گفته مسکن مهر کل اقتصاد کشور را به چالش کشید که هنوز هم در حال حل و فصل آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که سایر بانک‌ها نیز قرار بود وام 60 میلیون تومانی مسکن پرداخت کنند، اما ظاهرا هنوز برخی از بانک‌ها زیر بار این موضوع نمی‌روند گفت: بانک‌های دیگر به غیر از بانک مسکن متناسب با حجم منابع و تجهیز منابع خود اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن می‌کنند، اما آیین‌نامه پرداخت تسهیلات مسکن به بانک‌های دیگر غیر از بانک مسکن ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برخی از بانک‌ها پرداخت تسهیلات مسکن را آغاز کرده‌اند.