تمديد فرصت امهال مطالبات واحدهاي توليدي تا شهريورماه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار : 1399/12/02

بانک مرکزي در بخشنامه‌اي مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني بر تمديد مهلت استفاده از مصوبه اين شورا در خصوص تعيين تکليف بدهي غيرجاري واحدهاي توليدي تا پايان شهوريور ماه ۱۴۰۰ را به شبکه بانکي ابلاغ کرد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، در متن بخشنامه شماره ۹۹.۳۸۲۵۲۹  مورخ ۱۳۹۹.۱۱.۲۹ آمده است: پيرو بخشنامه شماره ۹۸.۴۳۱۳۵۳ مورخ ۱۲‏‏.۱۲‏‏.۱۳۹۸ موضوع ابلاغ مصوبه جلسه مورخ ۲۹‏.۱۱‏.۱۳۹۸ شوراي محترم پول و اعتبار در خصوص لزوم امهال مطالبات واحدهاي توليدي که داراي بدهي غيرجاري مي‌باشند، به استحضار مي‌رساند، شوراي محترم پول و اعتبار در يک‌هزار و سيصد و نهمين جلسه مورخ ۱۳۹۹.۱۱.۲۱، با هدف مساعدت به بنگاه‌هاي توليدي در سالي که مزين به نام «جهش توليد» مي‌باشد، ‌ با پيشنهاد بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر تمديد مهلت استفاده از مزاياي مصوبه ياد شده موافقت کرد و بدين‌ترتيب مهلت مذکور در تبصره (۲) ذيل بند «الف» بخشنامه فوق‌الذکر، تا پايان شهريور ماه سال ۱۴۰۰ تمديد شد.

بر اين اساس، مؤسسه اعتباري موظف است بنا به درخواست واحدهاي توليدي مشمول، مطالبات از آن‌ها را که تمام يا بخشي از آن غيرجاري شده است، براي يک‌بار و حداکثر به مدت پنج (۵) سال، با أخذ ميزان (۷.۵ درصد) از مانده بدهي و با دوره تنفس شش‌ماهه در چارچوب «دستورالعمل نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباري»، امهال کند.

با توجه به موارد معنونه خواهشمند است دستور فرمايند مراتب به قيد تسريع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏.۹۶ مورخ ۱۳۹۶.۵.۱۶‏ به تمام واحدهاي ذي‌ربط آن بانک‏‏‏‏‏/مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ شده و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل آيد. ‏‏